اردوهای جهادی توانبخشی در مناطق کم‌برخوردار استان مرکزی آغاز شد

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اردوهای جهادی توانبخشی به همت این دانشکده در مناطق کم‌برخوردار و برای خدمت‌رسانی به شهروندان شروع به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حسین سلطانی‌نژاد بعد از ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ودوم آذر_ در جمع خبرنگاران با به نقش اردوهای جهادی در تشخیص زودهنگام اظهار کرد: در اردوی جهادی که امروز در هندودر شروع شد مداخلات گسترده در حیطه‌های توانبخشی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و شنوایی‌شناسی، انجام شده است.

وی افزود: این تیم متشکل از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان توانبخشی است و گروه هدف از گروه‌های سنی مختلف خردسال تا سالمندان هستند.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در زمینه فیزیوتراپی مداخلاتی مانند تسکین درد، تقویت عضلات و حرکات اصلاحی انجام می‌شود.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: همچنین برای کاردرمانی ذهنی - جسمی برای کودکان اتیسم در سه سطح یک، دو و سه فرآیند تشخیصی و درمان انجام شد و یک‌سری مراجعان دیستروفی عضلانی و کودکان فلج مغزی نیز برای دریافت خدمات مراجعه کردند.

وی اظهار کرد: برای بزرگسالان که مشکلات نورولوژیک از جمله پارکینسون، سکته مغزی و ام اس دارند، تجهیزات و امکانات خدمات‌رسانی وجود دارد.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در زمینه گفتار درمانی نیز کودکان غربالگری شده و مواردی که نیاز به مداخلات سطح بالا دارند به کلینیک‌های زیرمجموعه توانبخشی ارجاع داده شدند و برای مشکلات شنوایی نیز تست اودیومتری انجام شده است.

کد خبر 711799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.