افراد تریبون‌دار و قلم به دست فرهنگ نماز را ترویج دهند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: افراد تریبون‌دار و قلم به دستان افراد را به برپایی نماز و ترویج فرهنگ ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی امروز _چهارشنبه، بیست‌ودوم آذر_ در اجلاسیه استانی نماز با بیان اینکه نماز کلید بهشت است، اظهار کرد: کسانی که این فریضه الهی را به پا نمی‌دارند به خود ظلم کرده و از آرامشی که نماز دارد خود را محروم می‌کنند.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که اهل نماز و حلال و حرام نیستند، گمراه بوده و در روز محشر با چهره نازیبا برانگیخته می‌شوند، افزود: سعادت دنیا و آخرت در اقامه نماز است.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه کسی که به فرزندش نماز یاد نمی‌دهد بزرگترین ظلم را به او کرده است، گفت: همه دلسوزان و اندیشمندان انسان‌ها را دعوت به نماز کرده‌اند.

حسینی تصریح کرد: تلاش کنیم مردم اهل نماز باشند، اگر در جامعه مسلمان و شیعه نماز اقامه نشود، فجایع خطرناکی به مثابه یک سیل ویرانگر رخ خواهد داد و همه چیز از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: افراد تریبون‌دار و قلم به دستان افراد را به برپایی نماز و ترویج فرهنگ ترغیب کنند.

مرادعلی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه نماز تنظیم‌کننده زندگی افراد است، اظهار کرد: مقوله مهم نماز در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها که قرار است مدیران آینده ما را تربیت کنند، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای ترویج فرهنگ نماز حرکت کنیم، افزود: نیازمند تدوین سند و برنامه‌ای پنج‌ساله در موضوع نماز هستیم و وضع موجود و وضع مطلوب دستگاه‌ها در این سند مشخص و تقسیم کار صورت گیرد تا کسانی که در راستای عملیاتی کردن این سند حرکت کردند، تشویق و از کم کاری‌ها در این زمینه توضیح خواسته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بودجه لازم برای تدوین سند جامع نماز در اختیار متولیان قرار داده می‌شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها نقشه راهی در حوزه نماز تهیه و تدوین شود.

کد خبر 711784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.