رشد بهره‌وری کشور در برنامه ششم توسعه محقق نشد

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: طبق برنامه ششم توسعه، باید ۲.۸ رشد اقتصادی کشور از محل بهره‌وری رخ می‌داد که این میزان محقق نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میرسامان پیشوایی امروز _چهارشنبه بیست و دوم آذر_ در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: سهم خراسان شمالی در بهره‌وری و سرمایه گذاری بسیار زیاد است تا جایی که به عنوان یک گنج پنهان شده می‌توان از آن یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده تولیدات استان مختص حوزه کشاورزی است، افزود: این موضوع می‌تواند در بخش امنیت غذایی کشور مؤثر باشد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران خاطرنشان کرد: در حوزه کوچک‌سازی دولت، هدف هوشمند سازی است؛ بنابراین اگر خدمات در قالب هوشمند سازی ارائه شود موجب ارتقای بهره‌وری، افزایش رضایتمندی و تسهیل خدمات رسانی‌ها می‌شود.

پیشوایی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه از هشت درصد رشد اقتصادی باید ۲.۸ درصد رشد از محل بهره وری تأمین می‌شد اما دهه ۹۰ با یک انحراف قابل توجهی تلخ‌ترین وضعیت اقتصادی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: دهه ۹۰ از ۲.۸ درصد رشد پیش بینی شده از محل بهره‌روی، تنها ۰/۰۴ درصد محقق شد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: در شهریورماه امسال نظام نامه چرخه مدیریت بهره‌وری ابلاغ شده و این چرخه باید در ادارات استقرار یابد و موضوعات محوری در استان باید مسئله شناسی و ریشه یابی شوند تا از این طریق اقدام شود.

پیشوایی افزود: مأموریت محور نبودن دانشگاه‌ها از مصادیق اصلی نبود بهره‌وری در کشور محسوب می‌شود و طرحی در این زمینه با نام دانشگاه معین کمیته بهره‌وری در سطح استان‌ها مشخص شود و این دانشگاه متعهد می‌شود تمامی نیازهای این کمیته را برطرف کند.

کد خبر 711780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.