حمایت واتیکان از برقراری آتش‌بس و توقف فوری جنگ در فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان که به‌منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، با نخست‌وزیر واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان که به‌منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، با «کاردینال پیترو پارولین» نخست‌وزیر واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اظهار خرسندی از این دیدار، به گفت‌وگوی تلفنی مهم اخیر آیت‌الله رئیسی با پاپ فرانسیس اشاره کرد و از استمرار این گفت‌وگوها میان ایران و واتیکان در زمینه‌های مختلف استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوهای دینی و علمی میان ایران و واتیکان را مهم و اثرگذار دانست و گفت همواره از این گفت‌وگوها حمایت می‌کنیم.

امیرعبداللهیان همچنین از مواضع خوب واتیکان در خصوص فلسطین قدردانی کرد و ادامه داد: معتقدیم واتیکان می‌تواند یک نقش مؤثر در پایان دادن به نسل‌کُشی در فلسطین داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ما حماس را جنبش آزادی‌بخش می‌دانیم که علیه اشغالگری می‌جنگد، گفت: آنچه در غزه در حال رخ دادن است، نسل‌کشی است و جهانیان آن را قابل تحمل نمی‌دانند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه ایران علاقه‌مند به توسعه دامنه جنگ در منطقه نیست، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع در غزه و کرانه غربی و نیز پایان محاصره غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را تبیین کرد و گفت: ابتکار سیاسی به ثبت رسیده توسط ایران در سازمان ملل متحد یک راهکار دموکراتیک است که می‌تواند پایان بخش بحران فلسطین باشد و ساکنان اصلی و صاحبان حقیقی فلسطین از همه ادیان مسلمان و مسیحی و یهودی می‌توانند با شرکت در یک رفراندوم، دولت مستقل مورد قبول خود را تعیین کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه دو کشور ایران و واتیکان در آستانه هفتادمین سالگرد روابط قرار دارند، آمادگی خود را برای استقبال و میزبانی از وزیر خارجه واتیکان در تهران اعلام کرد.

کاردینال پارولین، نخست‌وزیر واتیکان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار و استقبال از گفت‌وگوها و مشورت‌های مشترک دو کشور در سطوح مختلف، نسبت به شرایط جاری در فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت واتیکان از برقراری آتش‌بس و توقف فوری جنگ در فلسطین حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: پاپ فرانسیس بارها بر ضرورت توقف جنگ و ایجاد آتش بس و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم فلسطین و یافتن راه حل سیاسی برای بحران تاکید کرده است.

کارولین همچنین با اشاره به تلاش واتیکان برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به فلسطین افزود: راهکار سیاسی تنها راه حل بحران ‎فلسطین است و باید برای یافتن راه‌حل سیاسی تلاش کرد.

کد خبر 711769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.