همکاری شهرداری اهواز در برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان

صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز امروز (چهارشنبه) با دستور کار برگزاری دومین کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان با حضور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان و شهردار اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در حاشیه صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: دومین کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان در مقیاس ملی برگزار می‌شود چرا که هم خوزستان داری شهدای ملی است و هم اینکه اکثریت شهدای کشور در خوزستان به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه نمایه شهر و نمادها، تابلوها، دیوارنگاره و میادینی که در شهر اهواز وجود دارد تصمیم‌گیری‌های شد و مقرر شد در ادامه کار شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان محور اقدامات ذکر شده در این کنگره مشارکت داشته باشند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه اثرات این کنگره را مردم آینده می‌بینند، ادامه داد: از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود همچون شهرداری اهواز در برگزاری دومین کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان همراهی کنند، در واقع همه باید احساس میزبانی و متولی بودن را داشته باشند.

شهدا ستاره‌های آسمان انقلاب اسلامی هستند

در ادامه سید محمدعلی پور موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اهواز بودجه‌ای را برای کمک به برگزاری دومین کنگره یادواره‌ی شهدای استان مصوب کرده است علاوه بر آن استانداری خوزستان بودجه‌ی جداگانه‌ای برای آن تأمین کند.

وی ادامه داد: از آنجا که باید کنگره یک کار جهادی و شایسته باشد، برای تسریع در انجام کار مصوب شد اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در یک کارگروه در شهرداری اهواز موضوعات مرتبط با کنگره را بررسی و پیگیری نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: شهدا ستاره‌های آسمان انقلاب اسلامی‌اند و برای ما راهنما و راهگشا هستند بر همین اساس ما باید عظمت و شکوه آنها را نشان دهیم و هر آن چیزی که در خور و شأن شهدا است باید در این کنگره دیده شود.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل بعد

رضا امینی، شهردار اهواز تصریح کرد: در حقیقت مردم خوزستان میزبان شهدا هستند و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه باید تلاش کنیم تا این ارزش‌های ماندگار به نسل بعد منتقل شود، یکی از راه‌های این انتقال کنگره شهدای استان خوزستان است.

وی اضافه کرد: در برگزاری دومین کنگره شهدای استان خوزستان بخشی از وظایف به ویژه در حوزه تبلیغات و فضا سازی شهری در استان با مرکزیت شهر اهواز بر عهده شهرداری اهواز قرار داده شد.

شهردار اهواز با تاکید بر انجام کار فرهنگی ویژه ۵۲ نقطه‌ی بمباران شده شهر اهواز، اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره در اهواز فضاسازی لازم انجام خواهد شد و شهر به تمثال شهدای شاخص اهواز مزین می‌شود، علاوه بر آن در ورودی‌های شهر تابلوها نوسازی می‌شود، علاوه بر آن برخی از اقدامات زیرساختی آن مانند یادمان شهدا در برخی محلات مانند یادمان شهدای گمنام تکمیل و بر برخی نیز مانند یادمان رخت شور خانه نیز کلنگ‌زنی شده است.

کد خبر 711763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.