دستگاه‌ها همواره آمادگی مقابله با شرایط بحرانی را داشته باشند

استاندار کردستان گفت: سالانه بحران‌های مختلفی در کشور به وقوع می‌پیوندد و دستگاه‌های مرتبط باید همواره آمادگی مقابله با شرایط بحرانی را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در نخستین مانور تمرینی- آموزشی مناطق ۶ گانه (منطقه شمال غرب) با رویکرد بارش شدید باران و ایجاد سیلاب که به میزبانی سنندج در محل آب منطقه‌ای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه آمادگی قبل از وقوع بحران بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: سالانه بحران‌های مختلفی در کشور به وقوع می‌پیوندد لذا دستگاه‌های مرتبط باید همواره آماده باشند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو و زیرمجموعه‌هایش مستقیم با زندگی مردم ارتباط دارند، افزود: در دو سال گذشته شرایط مختلف اضطراری در استان از جمله واژگونی تانکر حامل مواد سوختی در سد قشلاق و آتش سوزی در برخی از مناطق استان به وجود آمد که با تلاش مجموعه‌های مختلف در سردترین روزها و شب‌های سال، با خلاقیت، ابتکار و ورود به‌هنگام مدیریت شد.

استاندار کردستان بر ضرورت ارتقای آمادگی‌ها در مقابله با بحران و مواجهه با شرایط بحرانی با توجه به الزامات تاکید و خاطرنشان کرد: عمده بحران‌ها در کشور ما نمود و سابقه تکرار دارد لذا وزارت نیرو و زیر مجموعه‌های آن به عنوان دستگاهی که عمده‌ترین زیرساخت‌ها را برای زندگی امروز مردم تأمین می‌کنند و فعالیت و خدمات آن‌ها با زندگی آحاد مردم در شهر و روستا و نقاط مختلف ارتباط مستقیم دارد قطعاً مدیریت سریع این بحران‌ها در حوزه آب و برق در ایام مختلف سال در شرایط اضطراری، تمرین و آمادگی مستمر را می‌طلبد.

زارعی‌کوشا برگزاری این مانور و ارتقای این آمادگی‌ها و هماهنگی‌ها در این زمینه را گام مثبت و مؤثری در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان در شرایط بحرانی دانست و اضافه کرد: امیدواریم این مانور با موفقیت برگزار و منجر به هم افزایی و آمادگی بیشتر شود.

هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت برق کردستان و سخنگوی مانور تمرینی آموزشی مناطق شش‌گانه شمال غرب کشور نیز در این جلسه در خصوص استقرار اولیه نیروهای عملیاتی، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط هریک از کمیته‌های هفتگانه صنعت آب و برق استان کردستان، استقرار اولیه نیروهای عملیاتی ۶ استان غرب کشور در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج انجام شد.

دستگاه‌ها همواره آمادگی مقابله با شرایط بحرانی را داشته باشند

وی اضافه کرد: اکیپ‌های عملیاتی صنعت آب و برق مناطق ۶ گانه شمال غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، زنجان، اردبیل و کردستان با حدود ۳۵۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در محل کمپ حضور دارند.

سخنگوی مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی بعد از مستقر شدن در محل اولیه کمپ اردوگاه شهید سلیمان خاطر برای شرکت در کلاس‌های آموزشی-توجیهی حضور پیدا کردند.

وی افزود: انسجام بخشی و ایجاد هماهنگی سازمان یافته در بین شرکت‌های آب و برق در مواقع بحران می‌تواند زمینه ساز پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری و همچنین مؤثر در کاهش آسیب‌های ناشی از شرایط سخت باشد.

آرش آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در کردستان نیز اظهار کرد: بعد از اعلام شرایط اضطراری بلافاصله مدیران ارشد صنعت آب و برق با تشکیل ستاد مدیریت شرایط اضطراری، کمیته‌های اجرایی را فعال کردند و کمیته‌ها پس از ارزیابی اولیه حادثه با استقرار در محل‌های پیش‌بینی شده به اجرای وظایف خود پرداختند.

وی اضافه کرد: با توجه به ابعاد حادثه و سطح آن ضرورت فراخوان استان‌های معین احساس شد و مطابق برنامه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان و زنجان از سوی وزارت نیرو فراخوانده شد و شرکت‌های صنعت آب و برق با نیروی انسانی متناسب و تجهیزات در محل‌های پیش‌بینی شده مستقر و به اجرای عملیات پرداختند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: حدود ۱۳۰ نفر از استان‌های معین در این مانور مشارکت دارند که همگی در محل‌های مورد نظر استقرار یافته‌اند.

آریانژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مانور، تیمی از کارشناسان خبره از وزارت نیرو و شرکت‌های مادر تخصصی کشور جزئیات برگزاری مانور را ارزیابی کرده و نتایج بعد انجام تحلیل‌های لازم اعلام خواهد شد.

به گفته وی، نتایج اولیه حاکی از آن است که اهداف پیش‌بینی شده برای برگزاری مانور در سطح قابل قبول بوده و بازتاب خوبی در سطح استان داشته است.

کد خبر 711734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.