صنایع خراسان شمالی سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: صنایع استان سالانه حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند که باید با پساب جایگزین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی امروز _ چهارشنبه بیست و دوم آذر_ در آئین رونمایی از سند استراتژیک آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: مجوز جایگزینی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب از آب مصرفی مجتمع پتروشیمی خراسان واقع در ۱۷ کیلومتری شهر بجنورد صادر شده و در آینده نزدیک با پساب شهر بجنورد جایگزین می‌شود.

وی میزان مصرف آب صنایع در این استان را در شرایط کنونی سالانه حدود ۲۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: آب تولید شده از محل بازچرخانی پساب در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه آماده تحویل برای مصرف در صنایع است.

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز برای طرح‌های اقتصادی و توسعه صنعتی این استان از طریق پساب قابل تأمین است و این موضوع به صنایع استان ابلاغ و تاکید شده است.

مرتضوی بیان کرد: با توجه به بند «ع» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، آب مصرفی مورد نیاز و طرح‌های توسعه‌ای صنایع با پساب جایگزین می‌شود و از این بابت در این استان محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این موضوع به کل صنایع استان ابلاغ شده و تاکید شده که طبق برنامه زمان بندی شده باید آب مصرفی آنها با پساب جایگزین شود.

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بر این اساس شهرک‌ها و نواحی صنعتی و صنایع و معادن مشمول این بند در دریافت تسهیلات و مزایده استفاده از پساب در اولویت هستند.

کد خبر 711725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.