تخریب تابلوهای تاریخی شهر ارومیه قابل قبول نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مطالبه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از مجموعه مدیریت شهری، نصب مجدد تابلوهای برچیده شده در محل‌های خود و پیگیری‌های به جد در راستای ورود دستگاه‌های انتظامی به این موضوع است.

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی با اشاره به تخریب تابلوهای محلات و معابر تاریخی شهر ارومیه، اظهار کرد: تابلوهای اسامی قدیمی و اصیل شهر ارومیه که در خیابان‌های سطح شهر نصب شده بود، توسط افراد مجهول‌الهویه تخریب و برچیده می‌شود.

وی افزود: هویت و اصالت تاریخی شهر خط قرمز ما است و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که منظور از سرقت بابت آهن‌آلات در تابلوها نبوده، بلکه شیطنت‌های عمدی و هدف‌دار برای ایجاد فضای ملتهب در ایام نزدیک به انتخابات پیش روی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای تخریب هویت و اصالت تاریخی شهر ارومیه انجام شود مورد قبول اعضای شورای شهر نیست، خاطرنشان کرد: مطالبه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه از مجموعه مدیریت شهری نصب مجدد تابلوهای برچیده شده در محل‌های خود و پیگیری‌های به جد در راستای ورود دستگاه‌های انتظامی به این موضوع است.

یوسفی با تقدیر و تشکر از زحمات همکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ایام فاطمیه تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی و مجموعه مدیریت شهری باید اهتمام ویژه در برگزاری برنامه‌ها و فضاسازی‌های سطح شهر در شأن ایام فاطمیه داشته باشند.

وی تاکید کرد: نصب عکس شهدا در سطح شهر علاوه بر خلق فضای معنوی باعث زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آن‌ها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران ضروری است و هیچ‌گونه تبعیض و تفکیک در نصب تصاویر شهدا در سطح شهر در کار نبوده است و نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به لزوم شفاف‌سازی و رفع ابهامات موجود در ذهنیت شهروندان بر چگونگی نصب عکس‌های شهدا روی پل‌های سطح شهر تاکید کرد و ادامه داد: روند جانمایی‌ها و نصب عکس‌های معظم شهدا با دستورالعمل و نظارت بنیاد شهید طراحی و توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اجرا می‌شود.

کد خبر 711722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.