ضرورت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر یاسوج

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: جولان سگ‌های بلاصاحب در شهر و رهاسازی نخاله‌های ساختمانی چهره بدی از یاسوج به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بویراحمد شهرام مهدوی مطلق روز _چهارشنبه، بیست و یکم آذر_ در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بویراحمد اظهار کرد: شهرداری یاسوج گزارش کاری در رابطه با ساماندهی و جمع آوری سگ‌های ولگرد در این شهر ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان متولی باید نسبت به راه‌اندازی سایت بازیافت زباله در «دو پشته دشتروم» سریع‌تر اقدام کنند، افزود: به دلیل وجود زباله و نخاله ساختمانی در ورودی‌های شهر یاسوج، مبلمان شهری چهره بسیار بدی به خود گرفته است.

در ادامه این نشست منوچهر بادام فیروز رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بویراحمد نیز از معرفی ۱۲ متخلف دفع نامناسب پسماند زباله در این شهرستان به دادسرا خبر داد.

نوشیری مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد نیز تاکید کرد: مرکز بهداشت شهرستان، دستگاهی به اسم اتوکلاب با قیمتی بالغ بر سه میلیارد تومان جهت بی خطرسازی زباله‌های عفونی و بیمارستانی خریداری کرده است و دستگاه‌های اجرایی هم می‌توانند جهت استفاده از آن با مرکز بهداشت قرارداد منعقد کند.

در ادامه علی اکبری‌تبار بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: فشارهای زیادی بر روی شهرداری و دهیاری‌ها برای مدیریت پسماند وجود دارد اما مسئله مهم فرهنگ‌سازی نحوه دفع این پسماندها است.

وی اضافه کرد: سرانه استاندارد تولید زباله برای هر شهروند روزانه ۷۰۰ گرم است اما مردم شهر یاسوج بیش از سرانه روزانه زباله تولید می‌کنند.

اکبری تبار تصریح کرد: ماشین‌آلات شهرداری‌ها نیز فرسوده هستند، بارها نیز این موضوع بیان شده است و باید هرچه سریع‌تر فکری به حال این مشکل کرد.

پاراد معاون آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد با بیان اینکه وضعیت دفع فاضلاب‌های مسکن مهر سروک و بیمارستان امام سجاد بسیار نامناسب است، گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب شهر مادوان و حومه، ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مردم توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

محمد کریمی معاون پسماند شهرداری یاسوج افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ سگ ولگرد در محیط انتخاب شده نگهداری شده اما زیرساخت‌های لازم برای نگهداری آنها را نداریم، چرا که دستگاه‌های دیگر در این رابطه با ما همکاری نمی‌کنند.

کد خبر 711660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.