همکاری با فولاد مبارکه در ابزار دقیق هسته‌ای و لیزر

معاون رئیس جمهور با اشاره به وجود زمینه‌های فراوان برای امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی و فولاد مبارکه، گفت: در ابزار دقیق هسته‌ای و لیزر با فولاد همکاری می‌کنیم همچنین در تلاش هستیم که لیزر را با فناوری زیستی و ابزار مشتقات آب سنگین وارد کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی صبح امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در آئین جایگزینی لیزر فیبری بومی‌سازی شده توسط مرکز علوم و فنون لیزر ایران با لیزر گاری در شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در فولاد مبارکه به عنوان صنعت پرافتخار کشور توفیق داشتیم که دو نوع خدمت مرز دانشی و فناوری را برای شرکت فولاد مبارکه رونمایی کنیم.

وی با اشاره به آغاز این نوآوری از درخواست شرکت فولاد مبارکه افزود: سازمان انرژی اتمی یکی از طرفیت‌های اساسی برای پیشرفت علم و فناوری و راهگشا در همه زمینه‌ها است و تأثیرات آن در همه ابعاد نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که امروز رونمایی شد یک نوآوری در داخل کشور و جایگزین برای تکمیل طرفیت مورد نیاز جوش لیزری بود، این یک سیستم کامل است که فولاد در اختیار گرفته و امکان گسترش آن نیز وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور دومین دستاورد دارای اولویت رونمایی از این پروژه را ارائه خدمات پایدار ابزار دقیق هسته‌ای به ۱۵۰ مجتمع صنعتی کشور بیان کرد و گفت: این ابزار دقیق هسته‌ای در تمام خطوط تولید کاربرد دارد اما کشورهای خارجی نه آن را به کشور ما می‌فروشند و نه تعمیر نگهداری آن را انجام می‌دهند.

وی روحیه جهادی نهفته در سازمان انرژی اتمی را منجر به فعالیت‌های دانشی برای بومی‌سازی لیزر فیبری دانست و ادامه داد: این پروژه اکنون در مدار سرویس‌دهی است همچنین ظرفیتی در کشور ایجاد شده که قابلیت صادرات دارد.

اسلامی با قدردانی از کسانی که در بوی‌سازی این پروژه همکاری کردند، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در این مسیر پرافتخار که مسیر عزتمندی است، گام‌های محکم‌تری برداریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره صرفه‌جویی حاصل از افتتاح این پروژه نیز گفت: آنگونه که اعلام شده امکان خرید این تجهیزات از خارج کشور وجود نداشت و هزینه ساخت دستگاهی که امروز افتتاح شد، یک دهم قیمت واردات آن است که قابل مقایسه با نمونه داخلی نیست.

وی با تاکید بر لزوم نگاه و ارائه راه حل جامع برای مشکلات ادامه داد: باید با فرایندهایی صنعت را پشتیبانی کنیم، انرژی اتمی یک واحد نجاری نیستی بلکه مرز دائمی است که وظیفه قدرت‌سازی برای کشور را بر عهده دارد و هر جا مشکلات دست نیافتنی وجود داشته باشد، آن را حل می‌کند.

اسلامی سازمان انرژی اتمی را دریای بی کرانه از فرصت‌ها برای ملت توصیف کرد و گفت: به خمین دلیل دشمنان با القای مشکلات هسته‌ای تلاش کردند این موضوع را القا کنند که ایران به فناوری هسته‌ای نیاز ندارد زیرا می‌دانند که این فناوری تا چه اندازه راهگشا است اما امروز به جایی رسیدیم که هر مسئله‌ای در بخش‌های مختلف ایجاد شود، سازمان انرژی اتمی با راه‌حل قابل اطمینان آن را پشتیبانی و مستقر می‌کند.

کد خبر 711612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.