کوتاه شدن مسیر ۱۱ ساله اصفهان برای دسترسی به آب دریای جنوب کشور

استاندار اصفهان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در گذشته اجرای طرح تأمین آب استان از دریای جنوب کشور نیازمند صرف زمانی معادل ۹ تا ۱۱ سال بود، اما توانستیم نیمی از این طرح را ظرف مدت یک سال و نیم تکمیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در نشست با طلاب و فضلای اصفهانی مقیم استان قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با اشاره به توسعه و پیشرفت‌های کشور اظهار کرد: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های عظیمی داشته که عمده آن‌ها در مسیر زیرساخت‌ها است.

وی با یادآوری اینکه کشوری که یک روز حتی سیم خاردار هم به آن نمی‌فروختند، امروز به جایگاهی رسیده است که دشمنان نگرانند دیگر کشورها از پهپادهای ایرانی استفاده کنند، افزود: تمام این پیشرفت‌ها در شرایطی رقم خورده است که دشمن همواره به دنبال توطئه و فتنه بوده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه رسالت حوزه راهبری و هدایت مردم است، تصریح کرد: آنچه ما را در دفاع مقدس پیروز کرد، معارفی بود که از حوزه‌های علمیه در جامعه ترویج شد.

مرتضوی با بیان اینکه در مسیر حرکت در استان اصفهان چهار چالش اساسی را شناسایی کرده‌ایم، مطرح کرد: دغدغه نخست استان اصفهان مسئله آب است که ناشی از سوءمدیریت در دولت‌های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا قرارگاه آب استان شکل گرفته است، بیان کرد: در این قرارگاه از تمام ظرفیت‌های مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقی استفاده شده است.

استاندار اصفهان از طرح انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده اجرای این طرح نیازمند صرف زمانی معادل ۹ تا ۱۱ سال بود، اما توانستیم نیمی از آن را ظرف مدت یک سال و نیم تکمیل کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه چالش دوم استان موضوع آلودگی هوا است، اظهار داشت: این چالش موجب شده است هر سال بخشی از سرمایه‌های اجتماعی استان از دست برود که در راستای رفع آن نیز برنامه‌هایی تدوین و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ پیشران اقتصادی برای استان تعریف شده است، مطرح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۴۷۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است، از سویی بعضی از مسائل استان بیش از ۱۲ سال بلاتکلیف بوده که بسیاری از این مسائل در طول دو سال فعالیت دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان اصفهان طی دو سال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان توانسته است بسیاری از رتبه‌های نخست اقتصادی در کشور را به خود اختصاص دهد.

مرتضوی با بیان اینکه ۵۸ چالش فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان شناسایی شده است، تصریح کرد: این چالش‌ها نیز اولویت‌بندی شده و برنامه‌هایی برای آن در حال تدوین است.

کد خبر 711588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.