سپاهان مقابل فولاد دست بالاتری دارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: سپاهان مقابل فولاد خوزستان دست بالاتر را دارد و احتمال پیروزی‌اش بسیار بیشتر است، اما اگر فولاد ساختار دفاعی خود را حفظ کند، شاید بتواند یک امتیاز از طلایی‌پوشان بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و فولاد خوزستان عصر پنجشنبه _بیست‌وسوم آذر_ در چارچوب دیدار معوقه هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل بیست‌وسوم از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در همین رابطه با فرشاد کرمی، کارشناس مطرح فوتبال کشورمان گفت‌وگویی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: شرایط تیم فوتبال سپاهان تا پایان هفته دوازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کرمی: سپاهان یک باشگاه ساختارمند است، در مسئله فوتبال کشورمان در این روزها هرچقدر که باشگاه‌ها ساختار بهتری داشته باشند و از نظر اقتصادی وضعیت بهتری را سپری کنند در نتیجه بازیکنان خوبی جذب می‌کنند و مربیان می‌توانند تفکرات و ایده‌های خودشان را بهتر اجرا کنند.

ایمنا: به‌نظر شما سپاهان با توجه به نتایج درخشان اخیر، در پایان فصل با ژوزه مورایس قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

کرمی: سپاهان بازیکنان بسیار خوبی در نقاط مختلف زمین جذب کرده و سرمربی باتجربه‌ای همچون ژوزه مورایس که در اروپا کار کرده است را روی نیمکت خود دارد؛ هرچند معتقدم انتهای فصل باید دید که آیا یک سرمربی می‌تواند مقام قهرمانی را برای تیم خود به‌دست بیاورد یا خیر؛ زیرا لیگ برتر یک جاده بسیار طولانی است که فراز و نشیب‌های زیادی دارد.

سپاهان مقابل فولاد دست بالاتری خواهد داشت

ایمنا: سرمربیان خارجی لیگ برتر را در چه‌حدی می‌بینید؟

کرمی: درباره آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی اسبق استقلال نباید مدام از وی تمجید کنیم و وی را سرمربی بزرگی بدانیم. استراماچونی استقلال را در وسط فصل رها کرد، اما باهوش بود و یک بار مالی روی دوش استقلال گذاشت؛ بنابراین قضاوت‌مان درخصوص سرمربیان خارجی باید در درازمدت انجام شود و یک‌شبه سرمربیان را بزرگ یا کوچک ننامیم.

ایمنا: درخصوص سیستم سپاهان در فصل جاری چه نظری دارید؟

کرمی: سپاهان خیلی خوب و هجومی بازی می‌کند، بالانس مناسبی دارد و از کناره‌ها با حضور بازیکنانی همچون رامین رضائیان که نقش مؤثری دارد حملات زهرآگینی انجام می‌دهد و تنها تیم موفق ایرانی است که از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است.

سپاهان مقابل فولاد دست بالاتری خواهد داشت

ایمنا: شرایط فولاد را پس از چند هفته ناکامی برای دیدار با سپاهان چگونه می‌بینید؟

کرمی: فولاد هم پس از هفته‌ها از نظر نظم تیمی رشد کرده است، فولاد در ابتدای فصل اصلاً خوب شروع نکرد، اما هم‌اکنون ساختار بهتری به‌خصوص در خط‌دفاعی پیدا کرده است و زمان می‌برد تا به حالت ایده‌آل خود برگردد. فولاد طی این چند سال سرمربیان متعددی عوض کرده است و به‌طور طبیعی تفکرات متفاوت شرایط را پیچیده می‌کند، اما فولاد از زمان بازی مقابل استقلال تیم بهتری نشان داد.

ایمنا: سطح فنی ژوزه مورایس چه‌مقدار در قهرمانی احتمالی سپاهان مؤثر خواهد بود؟

کرمی: ژوزه مورایس تا حدودی کیفیت خود را نشان داده است و اگر با این مهره‌ها، امکانات و ساختار باشگاه سپاهان چیزی به‌جز این رقم می‌زد باید تعجب می‌کردیم و می‌توانیم بگوییم سرمربی بزرگی است که سپاهان را قهرمان لیگ برتر کند و در لیگ قهرمانان آسیا به جمع چهار تیم برتر غرب آسیا برساند؛ چرا که سرمربیان در بازی‌های بزرگ خود را نشان می‌دهند.

سپاهان مقابل فولاد دست بالاتری خواهد داشت

ایمنا: فکر نمی‌کنید اگر سپاهان با کسر امتیاز مواجه نمی‌شد مقتدرانه در صدر جدول قرار می‌گرفت؟

کرمی: اگر از سپاهان چهار امتیاز کسر نمی‌شد، شرایط برای سپاهان بهتر پیش می‌رفت، اما نمونه‌هایی از این قبیل در لیگ برتر جزیره انگلیس هم وجود دارد و از یک تیم ۱۰ امتیاز کسر شده، اما همان تیم سعی می‌کند خودش را به بالای جدول برساند. به‌هرحال این اتفاق برای باشگاه‌های بزرگ می‌افتد.

ایمنا: پیش‌بینی شما از نتیجه دیدار سپاهان و فولاد چیست؟

کرمی: سپاهان مقابل فولاد خوزستان و در حضور هواداران خود دست بالاتر را دارد و احتمال پیروزی‌اش بسیار بیشتر است، اما اگر فولاد ساختار دفاعی خود را حفظ کند، شاید بتواند یک امتیاز از این بازی سخت و حساس به‌دست آورد و دست خالی به خوزستان بازنگردد.

کد خبر 711580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.