کلانتری و ۲ ورزشگاه در منطقه ۱۴ اصفهان احداث می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: دو ورزشگاه در صحرای باتان و محله حصه، همچنین یک کلانتری در در کنار بازیکده احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی کریمی شامگاه سه‌شنبه _بیست‌ویکم آذر_ در دیدار با اهالی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: مجموع پروژه‌های این منطقه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که این مبلغ بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مترو و بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی ۲۵ آبان بنیاد شهید می‌باشد.

وی افزود: هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه خط دوم قطار شهری است که چهار ایستگاه دارک، حرم حضرت زینب (س)، عمان سامانی و لاله در منطقه ۱۴ قرار دارد که در حال حاضر وارد مرحله نازک‌کاری ایستگاه و انتخاب پیمانکار شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: بیمارستانی که قرار است توسط بنیاد شهید استان اصفهان در منطقه ۱۴ اصفهان احداث شود، از جمله برنامه‌های پیشران توسعه است.

کریمی گفت: از نظر در اختیار دادن زمین، وظیفه قانونی نداشتیم، اما شهرداری اصفهان پنج هکتار زمین را در اختیار بنیاد شهید قرار داد تا این بیمارستان به منطقه ۱۴ برسد و این موارد از جمله پروژه‌هایی است که در آینده نزدیک تمام اهالی منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ویژه منطقه ۱۴، صحرای سودان و باتان بوده که سال‌ها است به‌صورت یک لکه خاکی بدون استفاده حضور خود را نشان داده و گرد و غبار ناشی از این صحراها موجب آزار تمام شهروندان این منطقه شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: صحرای باتان مساحتی نزدیک به ۳۰ هکتار دارد که دارای کاربری تجاری، مسکونی فضای سبز و آموزشی است.

کریمی خاطر نشان کرد: سه ماه گذشته از تمام زمین‌ها همراه با معتمدان محل بازدید شد و توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شد و مالکان را مشخص کردیم، همچنین امروز جاده‌ای به داخل این صحرا در عرض ۲۴ متری با طول تقریبی دو کیلومتری راه‌اندازی کردیم که با این اقدام شهروندان به زمین‌های خود دسترسی پیدا کرده و این موجب می‌شود تا فضای صحرای باتان تغییر کند.

وی افزود: موضوع بعدی صحرای سودان است که در سال ۱۴۰۱ به صورت کامل و یکجا تملک شد و در حال طراحی پردیس خانواده محور با ۴۲ هزار متر زمین هستیم که شامل سالن همایش، فرهنگسرا و سالن بازی می‌شود، همچنین کلنگ احداث این مجموعه را در ماه‌های پایانی سال بر زمین زده خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعریض خیابان مهدیه و محوری به صورت ویژه از جمله مطالبات شهروندان این منطقه بود، تصریح کرد: تمام پلاک‌ها شناسایی شد و با برخی از شهروندان وارد مذاکره شدیم، همچنین به‌صورت ویژه وقت گذاشتیم تا این خیابان‌ها دچار تحول شود.

تعریض خیابان محوری جزو پروژه‌های تدریجی است

کریمی با بیان اینکه ورودی خیابان محوری به‌شدت حالت گلوگاهی ترافیکی داشت و پس از هماهنگی این گذر باز شد، تعریض خیابان محوری جزو پروژه‌های تدریجی است و در حال مذاکره با اهالی آن منطقه هستیم تا معضل ترافیک این خیابان برطرف شود.

وی ادامه داد: بعضی از مطالبات شهروندان در حوزه کاری شهرداری نیست و بخشی نیز مربوط به اداره‌های گاز و برق بود که به عنوان تسهیلگر پیگیری کردیم.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان باغ سودان در خیابان ابوریحان است که تبدیل به فضای بی‌دفاع شهری شده بود، تاکید کرد: پنج میلیارد تومان برای آزادسازی و پنج میلیارد تومان هزینه احداث جاده سودان بود که پیمانکار در حال بررسی و فعالیت است که تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

کریمی گفت: بیمه تأمین اجتماعی در حوزه ساخت‌وساز هزینه بالایی را در نظر گرفته بود و پس از پیگیری قرار شد تا نمایندگان مجلس به فکر اصلاح نرخ این هزینه باشند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اضافه کرد: به ازای جابه‌جایی هر تیر چراغ برق خیابان مهدیه باید دو ملیون تومان بابت حفاری و تخریب آسفالت از اداره برق اخذ می‌شد که در این راستا و با نیت تسهیل گری همکاری خوبی با اداره برق داشته‌ایم.

کریمی گفت: شهرداری تعهدی در قبال نما کردن بدنه مسجد المهدی (عج) دارد، از این رو به زودی شاهد نمای این مسجد هستیم.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نکته بعدی درخواست یکی از اهالی بوده که رأی تخریب داشته است و ایشان را راهنمایی کردیم از ظرفیت بند ت تبصره ۶ استفاده نمایند، اما متأسفانه پیگیر نبودند.

وی با بیان اینکه به صورت ویژه از محله بی‌سیم بازدید کردیم، افزود: پنج پروژه را به صورت ویژه برای این محله طراحی کردیم و امید است تا با اینگونه اقدامات، معضلات اهالی این منطقه کاهش پیدا کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: درخواست‌های اهالی محله امام خمینی (ره) پیگیری شده است و به همراه معتمدان محل و کارشناسان بازدیدی از این محله داشتیم و وارد مذاکره با مسجد برای ایجاد یک فرهنگ‌سرای مسجد محور در این محله شدیم، همچنین اقداماتی از جمله نصب تابلوهای راهنمایی رانندگی برای کاهش ترافیک در آن محله صورت گرفته است.

کریمی گفت: استفاده از ون و اتوبوس‌های کوچک را برای معابر کم‌عرض منطقه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه احداث کلانتری جزو فعالیت‌های حوزه شهرداری نیست، اما با کمک شهردار اصفهان این کلانتری در حال احداث است، ادامه داد: حدود دو ماه برای نقشه این کلانتری تلاش کردیم و کلنگ احداث کلانتری تا دو ماه آینده در محله حصه و در کنار بازیکده به زمین خواهد خورد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پنج ورزشگاه برای شهر اصفهان از محل ردیف مسئولیت‌های اجتماعی معادن انرژی اتمی دولت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دو ورزشگاه در منطقه ۱۴ قرار دارد و در حال برنامه‌ریزی برای احداث این ورزشگاه‌ها هستیم که یکی از این ورزشگاه‌ها در صحرای باتان و دیگری در محله حصه احداث می‌شود.

کریمی گفت: بسیاری از ساختمان‌هایی که پروانه ساخت ندارد، باید مراحل قانونی را طی کند تا بتوانیم وارد مرحله توسعه بنا شویم، همچنین مساعدت‌های زیادی را برای صاحبان این ساختمان‌ها انجام داده ایم.

وی اضافه کرد: زمین بزرگی در کنار امام‌زاده احمدرضا وجود دارد که در حال پیگیری برای ایجاد یک فضای تفریحی-ورزشی از جمله استخر در این نقطه هستیم.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرک شهید شاکری دغدغه جدی برخی از شهروندان بوده که با پیگیری‌های بسیار زیاد از جهاد کشاورزی و استانداری این پروژه وارد شورای عالی شهرسازی شده است.

کریمی با بیان اینکه به ظرفیت‌های منطقه باید اضافه کنیم، گفت: آینده از آن منطقه ۱۴ است.

کد خبر 711561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    سلام خواهش به محله شهید شاکری رسیدگی کنی به منزل هایه نوسازامکانات بدین تا بتوانیم زندگی کنیم