آغاز فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی که از چهارشنبه وارد استان می‌شود سامانه سردی است و اغلب بارش‌ها در استان به غیر از جنوب استان به صورت برف خواهد بود.

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از بارش باران و برف در اغلب مناطق استان از روز چهارشنبه خبر داد و اظهار کرد: بارش‌ها تا پنجشنبه‌شب ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در ساعت اولیه روز چهارشنبه از شهرستان کوهرنگ آغاز خواهد شد، افزود: شدت بارش‌ها در غرب و شمال غرب و جنوب استان بیشتر و در شرق استان کم‌تر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: این سامانه بارشی سامانه سردی است و اغلب بارش‌ها در استان به غیر از جنوب استان به صورت برف است.

چراغپور اضافه کرد: شدت سامانه بارشی از صبح روز جمعه کم خواهد شد، اما شاهد کاهش دمای هوا و مه‌گرفتگی و کولاک خواهیم بود، با صدور اطلاعیه‌ها و هشدارها از هم استانی‌ها خواستار شدیم تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و برای تردد در ارتفاعات از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی گفت: در شهرکرد آلایندگی نداریم و هوای شهرکرد به‌طور کامل سالم است و وجود تیرگی در هوای شهر مربوط به بخارات آب کارخانه قند شهرکرد است.

مدیرکل هواشناسی استان چهار محال و بختیاری خاطرنشان کرد: دمای هوای استان در فصل پاییز نسبت به میانگین بلند مدت دو درجه بالاتر بوده است، همچنین میزان بارندگی‌ها در این فصل نسبت‌به میانگین بلندمدت پنجاه درصد کاهش یافته است، همچنین میزان بارندگی‌ها را در زمستان امسال نرمال و کم‌تر از میانگین بلندمدت پیش‌بینی می‌کنیم.

کد خبر 711544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.