نشست کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی در کرمانشاه برگزار شد

نشست کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت و خانواده در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نشست کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی ظهر سه‌شنبه _ بیست و یکم آذر با حضور رئیس دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه و مسئول دفتر ریاست دانشگاه، معاون درمان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، رئیس بیمارستان معتضدی، کارشناسان معاونت بهداشتی و دیگر مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی به منظور اجرای ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای ترویج زایمان طبیعی برگزار شد.

افزایش زایمان طبیعی، کاهش پنج درصدی سزارین به خصوص سزارین نخست زا و افزایش زایمان بی‌درد (دارویی و غیر دارویی) به میزان پنج درصد نسبت به سال پایه و ثبت هرچه دقیق‌تر اطلاعات در سامانه از اهداف این برنامه است.

به گزارش ایمنا، اعضای کمیته در خصوص چالش‌های موجود در کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی و بی‌درد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین در این جلسه پس از بررسی شاخص‌های زایمان و سزارین مراکز بر اساس سیستم طبقه بندی رابسون، راهکارها و مداخلات لازم برای کاهش درصد سزارین و افزایش درصد زایمان‌های بدون درد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرهنگ سازی در زمینه ترویج زایمان طبیعی، افزایش کلاس‌های آمادگی برای زایمان در حوزه بهداشت و درمان، فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم برای زایمان بدون درد در بیمارستان معتضدی و افزایش تعرفه‌ها ی همکاران ماما، متخصص زنان و بیهوشی در راستای ترویج زایمان بدون درد و برخورد با بیمارستان‌های تابعه و بیمارستان‌های غیر دانشگاهی که بیشترین آمار سزارین را دارند از مهمترین مصوبات این نشست بود.

کد خبر 711531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.