۸۶ هکتار بافت فرسوده در هسته مرکزی شهرکرد وجود دارد

شهردار شهرکرد با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بازآفرینی، گفت: ۸۶ هکتار بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر، و ۴۳۰ هکتار در حاشیه شهر به عنوان سکونتگاه غیررسمی بافت فرسوده وجود دارد که هنوز در این محلات اقدامی انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان امروز- بیست و یکم آذر- در دیدار با سرپرست راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری اظهار کرد: در راستای توسعه شهر نیاز اساسی به تعامل بین دو دستگاه وجود دارد تا بتوان اتفاقات خوبی در شهر رقم زد.

وی ادامه داد: بازنگری طرح جامع یکی از موضوعات مهمی است که با تعامل می‌توان خروجی خوبی به ارمغان آورد و نتیجه آن منجر به کاهش دغدغه‌های مردم و معضلات شهری می‌شود.

شهردار شهرکرد با بیان این‌که برخی مواقع از فرصت‌های طلایی غافل می‌شویم که عواقب آن برای آیندگان جبران ناپذیر است، تصریح کرد: فرصت بازنگری طرح جامع را باید مغتنم شماریم تا اتفاقات خوبی برای توسعه شهر رقم بزنیم.

واحدیان اضافه کرد: اگر امروز ضوابط را در طرح بازنگری در نظر بگیریم می‌توان از بسیاری تخلفات حوزه ماده ۱۰۰ و ناایمن بودن ساختمان‌ها جلوگیری، و پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه شهر برخی مواقع باید حواشی را به جان بخریم، خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی صنایع و مشاغل باید پهنه‌های مشخصی را در طرح مشخص کنیم که شاید چند سال آینده نتیجه دهد، اما باید امروز پیش‌بینی شود.

شهردار شهرکرد یکی از نیازهای اساسی شهر را مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانست و افزود: ایجاد پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی، و حتی ایجاد سوله‌های چند منظوره ورزشی که در زمان بحران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، ضروری است.

واحدیان اضافه کرد: همچنین برای عرضه مستقیم میوه و کالا نیاز به بازار روز بیشتری داریم که می‌تواند بخشی از دغدغه‌های مردم را کاهش دهد و باید در طرح جامع زمین برای آن‌ها مشخص شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بازآفرینی، گفت: ۸۶ هکتار بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر، و ۴۳۰ هکتار در حاشیه شهر به عنوان سکونتگاه غیررسمی بافت فرسوده وجود دارد که هنوز در این محلات اقدامی انجام نشده است.

شهردار شهرکرد افزود: در همین راستا امروز نزدیک به ۳۲ طرح پیش‌بینی و مصوب شده که در صورت تخصیص بودجه می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد.

واحدیان گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و هیچ منبع درآمد دولتی ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی خاص جامعه مراجعه شهروندان نیز برای ساخت و ساز و صدور پروانه کاهش یافته است، بنابراین انتظار می‌رود، در راستای پرداخت مطالبات و سهم ۱۰ درصد اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 711526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.