آلودگی هوا زیست‌پذیر بودن شهر اراک را تحت تاثیر قرار می دهد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در تمام فصل ها شاهد ناسالم بودن هوا هستیم، آلودگی هوا موجب شده زیست پذیر بودن شهر اراک تحت تاثیر قرار گیرد.

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی، اظهارکرد: یکی از موارد و مصوبات شورا که اهمیت بیشتری دارد، موضوع پساب شهری اراک است.

وی افزود: از آنجایی که ابرچالش زندگی ما براساس نظر پژوهشگران و آینده نگران و افرادی که مباحث راهبردی را مطرح می‌کنند، پس از جنگ مسائل زیست محیطی، موضوع آب و هوا است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه در شهری زندگی می‌کنیم که هر دو مورد آب و هوا در آن مد نظر قرار دارد تصریح کرد: در این راستا جلساتی با مدیران آب منطقه‌ای و شرکت آب وفاضلاب استان داشته‌ایم واین جلسه به این دلیل برگزار شد که بخشی از آب اراک از سد کمال صالح تأمین می‌شود.

وی افزود: می‌توان از دو هزار لیتر بر ثانیه مصرف میانگین آب در شهر اراک که هزار و ۲۰۰ لیتر آن به فاضلاب تبدیل می‌شود، پس از تصفیه آن را با توجه به نظرات کارشناسان بهداشتی و محیط زیستی برای مشروب کردن فضای سبز استفاده کنیم.

میرنظامی ادامه داد: باید این آبیاری توسط روش‌های نوین از جمله آبیاری قطره‌ای و بارانی باشد و از ابیاری غرق آبی استفاده نشود.

وی با بیان اینکه در پیگیری‌های صورت گرفته و تدوین سند بودجه اعتبار خوبی برای این خط لوله در نظر گرفته شد گفت: پیمانکار خط لوله در حال اجرا کار است اما اعضای شورا از سرعت اجرای کار راضی نیستند و باید شهرداری در این خصوص چابکی بیشتری مد نظر قرار دهد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: امید می‌رود بتوانیم از این پساب به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز آبیاری فضای سبز در اراک ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است، اظهارکرد: اگر این نیاز توسط پساب برطرف شود بدون شک از آب چاه‌های دیگر استفاده نخواهد شد و این آب ذخیره خواهد شد.

میرنظامی افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بارندگی‌ها در فصل پاییز، هم اکنون در روزهای انتهای این فصل قرار داریم و بارندگی با حجم بارش خوب نداشتیم و این یک زنگ خطر جدی است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی شهر هم گفت: در سه دوره گذشته شورای شهر بر اساس آمار و ارقام، شورای ششم نمره بسیار خوب وقابل قبول می‌گیرد.

افتتاح راستگرد پل شهید صیدی بعد از ۱۱ سال معطلی

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: راستگرد پل شهید صیدی ۱۱ سال معطل مانده بود، پس از انکه پروژه میدان مقاومت حاج قاسم که پیشرفت ۵۰ درصدی داشت را به سرعت ۵۰ درصد باقی مانده را عملیاتی کردیم وبه دنبال راستگرد پل شهید صیدی رفتیم.

وی افزود: به دلیل اختلاف شهرداری با یک شرکت سازنده عرشه‌ها و بعضی موارد دیگر داشت این طرح ۱۱ سال معطل بود که این مشکل بر طرف شد و این طرح به بهره برداری رسید.

میرنظامی با بیان اینکه کلنگ‌زنی پروژه میدان امام حسین در سال ۱۴۰۰ توسط این شورا ودر دوره ریاست بنده انجام شد، گفت: بسیاری از تصادفات خسارتی در این میدان اتفاق می‌افتاد که با همت و اراده قرارگاه خاتم (پیمانکار پروژه) توانستیم چند ماه زودتر از موعد مقرر این طرح را نهایی کنیم و بدون تبلیغات رسانه‌ای آن را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: در روز جمعه هفته گذشته هم تقاطع غیر هم سطح میدان حضرت امام (ره) و زیرگذر این پروژه به صورت آزمایشی راه اندازی شد و خوشحالی مردم برای استفاده از این پروژه نشان از درستی ان داشت، البته این طرح هم هفت ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: اگر وضعیت اب و هوا مساعدت لازم را داشته باشد در چند ماهه آینده پروژه بالای زیرگذر هم نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای ششم در موضوع حمل و نقل عمومی هم عملکرد قابل توجهی داشته است گفت: در دوران همه گیری کرونا که مردم به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از وسایل شخصی استفاده می‌کردند، استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافته و به همین دلیل سیستم حمل و نقل عمومی به تعطیلی گراییده بود و مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

میرنظامی ادامه داد: در سال اول فعالیت شورای ششم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس که ۱۰ دستگاه آن اورهال و یکصد دستگاه اتوبوس و میدل باس خریداری شد.

وی با بیان اینکه خرید این تعداد اتوبوس بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است اظهارکرد: در یک برهه از زمان این تعداد اتوبوس خریداری شده هرچند نیاز حمل و نقل عمومی کلانشهر اراک بیش از این تعداد است.

کد خبر 711517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.