هوای اصفهان سردتر می‌شود / بارش‌های پاییزی شدت می‌گیرد

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا سه درجه‌ای دما در بیشتر مناطق استان از هشدار نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی از یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، ممنوعیت کوهنوردی و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار طی امروز و نفوذ سامانه بارشی از فردا و فعالیت آن تا روز پنجشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان، قسمتی تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید و کیفیت هوا تا اواسط فردا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی فردا در بیشتر مناطق قسمتی تا نیمه ابری به تدریج ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید و به طور موقت شدید و بارش باران و برف، مه آلودگی و احتمال رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی استان و به ندرت در سایر نواحی و تا روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود و از روز جمعه مجدد جوی پایدار بر استان خواهیم داشت.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر فردا تا پایان اواسط روز پنجشنبه بیست‌وسوم آذر در مناطق غرب و جنوب استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما و رخداد مه آلودگی پیش‌بینی شده است.

آقایی، شهرستان‌های فریدون‌شهر، فریدن، خوانسار، گلپایگان، بوئین‌میاندشت، سمیرم، میمه، چادگان و اسلام‌آباد موگویی را مستعد فعالیت سامانه مذکور اعلام کرد و گفت: اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها از مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، ممنوعیت توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و گردنه‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما، همراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه تا پایان اوایل وقت جمعه بیست‌وچهارم آذر در استان، گفت: این مدت با بارش باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد به نسبت شدید و تند باد موقت، کاهش محسوس دما و یخبندان، مه آلودگی و کاهش دید در مناطق غرب و جنوب و با شدت کمتر دیگر مناطق همراه است.

وی ادامه داد: در این مدت فعالیت سامانه مذکور در شهرستان‌های فریدون‌شهر، بوئین‌میاندشت، داران، چادگان، سمیرم، دهق، شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، خوانسار، گلپایگان، اصفهان، نجف‌آباد، اردستان، نائین، آران و بیدگل، کاشان، میمه، مهاباد، مورچه خورت و نطنز مورد انتظار است.

آقایی اظهار کرد: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، کولاک برف، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی از مخاطرات سامانه است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری و بین استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری، مجهز به وسایل زمستانی، مدیریت سوخت، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها و باغات، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۵- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 711472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.