رزمایش طرح ترافیکی - انتظامی زمستان ۱۴۰۲ در کرمانشاه آغاز شد

رزمایش طرح ترافیکی انتظامی زمستان ۱۴۰۲ با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی نظیر پلیس، هلال احمر، اورژانس، راهداری و آتش‌نشانی در ستاد فرماندهی انتظامی کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه طرح زمستانی پلیس از امروز - سه شنبه بیست و یکم آذر- آغاز و تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و ۸۰ تیم از هلال احمر، ۷۶ تیم اورژانس، ۲۵۰ تیم راهداری و ۶۰ تیم امداد خودرو در این طرح حضور دارند.

تیم‌های هلال احمر در ۳۹ پایگاه، تیم‌های اورژانس در ۷۷ پایگاه و تیم‌های راهداری در ۴۴ راهدارخانه سطح استان در صورت نیاز به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه در این رزمایش اظهار کرد: قبل از شروع طرح زمستانی به منظور استفاده مؤثر از تمامی امکانات موجود برای مدیریت ترافیک و جلوگیری از انسداد راه‌های برون شهری استان در شرایط خاص و بازگشایی به موقع آنها، هماهنگی لازم با دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان به عمل آمده است.

وی ادامه داد: حضور هدفمند تیم‌های گشتی برای پوشش گردنه‌های برف گیر، نقاط حادثه خیز، راه‌های مستعد ایجاد گره‌های ترافیکی، برخورد با تخلفات رانندگی، کنترل و نظارت بر تجهیزات زمستانی کلیه وسایل نقلیه، جلوگیری از تردد خودروهای دارای نقص فنی و فاقد زنجیر چرخ از مهم‌ترین تمهیدات پلیس راه استان در این طرح است.

سرپرست پلیس راه استان تصریح کرد: گردنه قلاجه در مسیر جاده اسلام آباد به ایلام، گردنه بید سرخ در مسیر جاده صحنه به کنگاور و گردنه مله ماس در مسیر جاده بیستون به سنقر به عنوان سه گردنه اصلی استان و گردنه‌های سرمیل، چهار زبر، دالانی، خسرو آباد، پلنگانه، حسن آباد، نمازگاه و خراجیان به عنوان گردنه‌های دارای اهمیت تحت پوشش تیم‌های عملیاتی طرح زمستانی قرار گرفته‌اند.

زارع اضافه کرد: کارکنان پلیس راه در کنار عوامل راهداری، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر، امداد خودروها به صورت شبانه روزی در گردنه‌های اصلی و سایر راه‌ها حضور داشته تا در کمترین زمان ممکن خدمات ترافیکی مورد نیاز را ارائه نمایند.

وی یادآور شد: از هموطنان درخواست می‌شود قبل از سفر نسبت به اطلاع از وضعیت جاده‌ها اقدام و در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت وقوع هر گونه حادثه و مشکل ترافیکی از طریق شماره تماس ۱۱۰ پلیس و ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها موضوع را اعلام تا رسیدگی لازم انجام گیرد.

کد خبر 711451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.