مراودات فرهنگی استان با اقلیم کردستان عراق توسعه پیدا می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به استقبال از آثار هنرمندان این استان در اقلیم کردستان عراق، گفت: مراودات فرهنگی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق در آینده نزدیک بیشتر توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در آئین اختتامیه سومین جایزه کتاب سال استان کردستان اظهار کرد: رشد و توسعه هر تمدنی دل در گرو رشد فرهنگی آن جامعه است که این مسئله جز با توسعه فرهنگ کتابخوانی اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: کتاب حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه است و از قدیم‌الایام بهترین ابزار برای انتقال علوم به نسل‌های آینده بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: سطح فرهنگ هر جامعه‌ای به میزان مطالعه آن جامعه بستگی دارد و هرچقدر سرانه مطالعه بالا باشد سطح فرهنگی جامعه نیز بالا می‌رود.

دریایی اضافه کرد: سرانه مطالعه در استان کردستان وضعیت خوبی دارد اما کافی نیست و باید بیشتر سرانه مطالعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کسانی که اهل مطالعه هستند شور و نشاط بیشتری داشته و با دیگران بهتر ارتباط برقرار می‌کنند، افزود: امروز فعالیت بیش از حد در فضای مجازی یک خطر جدی است چون هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

مراودات فرهنگی استان با اقلیم کردستان عراق توسعه پیدا می‌کند

هنرمندان در آثار خود مظلومیت مردم غزه را به نمایش درآورند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اتفاقات اخیر سرزمین فلسطین نیز گریزی زد و گفت: امروز فریاد مظلومیت مردم غزه بلند شده که لازم است قلم و کتاب هنرمندان فریاد مظلومیت مردم غزه را به تصویر بکشد.

دریایی تصریح کرد: ما امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه کاریکاتوری به فرهنگ و هنر نداشته و به همه بخش‌ها نگاه متوازن داریم.

وی تمرکززدایی اجرای برنامه‌های فرهنگی از مرکز استان و اجرای این برنامه‌ها در در نقاط مختلف استان را از دیگر رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ادامه داد: ما بر این باوریم که استعدادهای مختلفی در بخش‌های مختلف استان داریم که بعضاً در مرکز وجود ندارد و باید کشف شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به استقبال از آثار هنرمندان استان کردستان در اقلیم کردستان عراق نیز اشاره کرد و گفت: مراودات فرهنگی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق توسعه می‌یابد و در آینده نزدیک آثار هشت نفر از هنرمندان استان کردستان در نمایشگاه‌هایی در اقلیم کردستان عراق به نمایش درخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: همایش مستوره اردلان از شاعران و تاریخ نویسان برجسته استان کردستان نیز بزودی در استان برگزار خواهد شد.

مراودات فرهنگی استان با اقلیم کردستان عراق توسعه پیدا می‌کند

ارسال ۱۳۲ اثر به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال کردستان

عیسی فلاحی، دبیر سومین جایزه کتاب سال کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه پس از وقفه چهار ساله به دلیل شیوع کرونا امسال شاهد برگزاری جایزه کتاب سال کردستان هستیم، اظهار کرد: ۱۳۲ اثر در این دوره به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۷۱ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی با اشاره به رشد ۸۷ درصدی آثار راه یافته به این دوره از جشنواره از لحاظ کیفی، محتوایی و فنی، ادامه داد: در دو دوره گذشته ۵۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۱۳۸ اثر آن مربوط به دوره اول و ۴۳۲ اثر مربوط به دوره دوم بوده است.

دبیر سومین جایزه کتاب کردستان با بیان اینکه آثار این دوره از جشنواره در دو بخش فارسی و کردی داوری شده است، خاطرنشان کرد: استان کردستان یک استان فرهنگی است و می‌طلبد برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 711437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.