آلودگی با تعطیلی مدیریت نمی‌شود/ تبدیل ۱۰۰هزار موتورسیکلت بنزینی به برقی با وام

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان از هفدهم آذر سال جاری، هیچ روز سالمی را تجربه نکرده و در شرایط جوی ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است، این پدیده هر سال به‌وجود می‌آید، به همین دلیل باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشید، چراکه با تعطیلی مدارس و ادارات این مسئله مدیریت نمی‌شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشکیل شورای عالی محیط زیست در شهرداری اصفهان اظهار کرد: در راستای مشکلات زیست‌محیطی به‌ویژه آلودگی هوا که این روزها شاهد آن هستیم، تمام دستگاه‌های دولتی، مجموعه استانداری، سازمان محیط زیست و مدیریت شهری با دغدغه‌مندی پیگیر راهکارهای رفع مشکل هستند و در پی آن به تشکیل ستاد محیط زیست یا مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی پرداختند.

وی افزود: اصفهان از هفدهم آذر سال جاری، هیچ روز سالمی را تجربه نکرده و در شرایط جوی ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است، این پدیده هر سال به‌وجود می‌آید به همین دلیل باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشید، چراکه با تعطیلی مدارس و ادارات این مسئله مدیریت نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تلاش نهادهای ذی‌ربط در مسئله آلودگی هوا تصریح کرد: سازمان و نهادی نیست که برای حل این مسئله تلاش نکند؛ در شهرداری اصفهان نیز طی ماه‌های قبل با دعوت مسئولان برای رفع این مشکل جلساتی برگزار شد.

نورصالحی با اشاره به بازدید از نیروگاه شهید منتظری ادامه داد: با بازدید از نیروگاه‌ها، نگرانی مدیریت شهری درباره سوخت مازوت کاهش یافت، زیرا مدیریت نیروگاه شهید منتظری اصفهان مخالف استفاده از سوخت مازوت است و در این باره با مجموعه استان همراهی می‌کند؛ بنا به گفته مسئولان، نیروگاه فقط در صورت ایجاد شرایط ویژه و اجبار یا تکلیف قانونی، به مازوت‌سوزی روی می‌آورد.

وی درباره برگزاری جلسات شورای عالی محیط زیست بیان می‌کند: این جلسات به‌صورت منظم با حضور مدیران داخل و خارج شهرداری به‌ویژه مدیرکل محیط زیست استان تشکیل می‌شود، همچنین جلسات داخلی شهرداری که مدیریت شهری خود متولی آن است، می‌تواند به این مسیر کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه منابع آلاینده متحرک همچون خودروهای عمومی و خصوصی نیز در آلودگی‌ها سهم بسزایی دارند، گفت: خودروهای عمومی همچون اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به علت سن بالا، فرسودگی و سوخت نامناسب موجب ایجاد آلایندگی در محیط می‎‌شوند.

نورصالحی درباره وظایف مدیریت شهری بیان کرد: این نهاد وسایل نقلیه عمومی را باید از لحاظ فنی بررسی کند و چنانچه منابع آلاینده متحرک همچون اتوبوس‌های دودزا وجود دارد، باید معاینه فنی و رفع عیب آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای خرید اتوبوس‌های جدید عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که تعدادی از آن‌ها در خطوط قرار گرفته‌اند و تعدادی دیگر در حال پیگیری برای تحویل است، همچنین خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای استفاده در بافت مرکزی شهر در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، توضیح داد: شهرداری با بانک عامل و سازندگان موتورهای برقی هماهنگ کرده است که ۱۰۰ هزار موتورسیکلت بنزینی را با کمک وام قرض‌الحسنه بانک مهر ایران به موتور برقی تبدیل کند.

نورصالحی با اشاره به پیگیری برای بازسازی پنج هزار تاکسی فرسوده افزود: وام قرض‌الحسنه برای صاحبان تاکسی‌های فرسوده مورد نیاز رانندگان است که در این باره «علی سلاجقه» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر اخیر خود به شهر اصفهان وعده‌هایی داد که هنوز عملیاتی نشده است.

کد خبر 711421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.