جزئیات مراسم تشییع ۱۱۰ شهید گمنام در تهران

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر کشور برگزار خواهد شد که ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر تشییع خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حسن حسن‌زاده صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در نشست خبری تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: چندین سال است که روز شهادت حضرت زهرا (س) به نام شهدای گمنام، نام‌گذاری شده است.

وی افزود: چند سالی است شاهد مراسم معنوی تشییع شهدای گمنام هستیم که با حضور گسترده مردم در سراسر کشور برگزار می‌شود و تقارن آن با ایام شهادت مظلومانه مردم غزه است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: دنیا شاهد جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکایی‌ها بود که بالغ بر ۶۰ روز مردم مظلوم و مقتدر غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی، بالغ بر ۱۸ هزار شهید تقدیم کردند که بالغ بر ۷۵ درصد آن کودکان و زنان بودند. هم‌زمان با این دو مناسبت از دوران دفاع مقدس و شهادت عزیزان در غزه، مناسبتی به وجود آمد که با حضور مردم در سراسر کشور شاهد جوش و خروش آن‌ها خواهیم بود.

سردار حسن‌زاده تاکید کرد: با زحماتی که کمیته تفحص کشیدند امسال نیز شاهد تشییع پرشکوه شهدا و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سراسر کشور خواهیم بود، سال جاری تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور، بیست‌وششم آذر، سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در همه استان‌ها به‌ویژه مراکز استان‌ها با حضور مردم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیکر ۱۱۰ شهید گمنام در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر تشییع خواهد شد و طبق تقسیمات صورت گرفته، مراسم مختلفی هم برگزار خواهد شد. این مراسم دو برنامه ویژه دارد که برنامه نخست وداع با شهدا در شب شهادت حضرت زهرا (س) در همه استان‌ها برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تصریح کرد: در تهران مراسم وداع با شهدا، بیست‌وپنجم آذر در موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود که اطلاع‌رسانی شده است و بعد از این در رسانه ملی و فضای مجازی نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ از همه مردم دعوت می‌کنم که برنامه‌ریزی کنند و در این مراسم شرکت کنند.

تشییع ۱۱۰ شهید مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: بیست‌وششم آذر مراسم تشییع پیکر شهدا از ساعت ۸:۰۰ از مقابل در اصلی دانشگاه تهران و با برنامه‌ای در مقابل دانشگاه تهران توسط مداحان و سخنرانان برگزار خواهد شد و کاروان با عظمت و مقتدر حرکت می‌کند.

وی بیان اینکه شهدایی که قرار است تشییع شوند از مقطع تفحص مناطق مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله، بصره سومار، چذابه، حاج عمران و فکه هستند، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بعد تشییع روز بیست‌وششم آذر در مکان‌هایی که برنامه‌ریزی شده با فواصل مختلف مراسم برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: تسهیلات و تمهیدات در خصوص امداد و ایستگاه صلواتی برنامه‌ریزی شده و محدودیت ترافیکی اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد. الحمدلله تجارب خوبی را همه نیروهای انتظامی، راهور، بسیج، ارتش و سپاه دارند.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه مبدا حرکت از جلوی دانشگاه تهران و مقصد معراج شهدا است که در این مسیر شهدا تشییع می‌شوند، افزود: برنامه وداع در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ادارات بر اساس در خواست متولیان صورت می‌گیرد که همراه با فعالیت‌های هنری و فرهنگی اثرگذار و با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود و پس از تشییع، پیکر شهدای در مناطقی که مشخص شده است خاک‌سپاری خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 711420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.