انجام موفق عملیات اطفای حریق در پالایشگاه هیدروکربن بیرجند + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه مورد خاصی نداریم و آتش اطفا شده و عملیات خنک‌سازی را ادامه می‌دهیم امیدواریم دوباره آتش شعله‌ور نشود و این خنک‌سازی شاید تا فردا صبح هم ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمد علی آخوندی صبح امروز _ سه‌شنبه بیست و یکم آذر_ اظهار کرد: در حال حاضر آتش در مینی پالایشگاه مهار شده و در حال خنک‌سازی مخازن هستیم تا مانند شب گذشته مجدد آتش شعله‌ور نشود.

وی افزود: از صبح امروز با تجدید قوای جدید حرکت جدیدی را در چند جبهه با ترکیبی از اطفای حریق زمینی و هوایی آغاز کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: قرار بر این بود اطفای حریق زمینی را انجام دهیم و در صورت نیاز از اطفای هوایی کمک بگیریم که بر اساس برررسی‌های انجام شده با هماهنگی تیم‌های حاضر در محل و پشتیبانی تانکرهای آب آتش علیرغم اینکه خیلی شدید بود اما مهار شد.

آخوندی بیان کرد: تا این لحظه مورد خاصی نداریم و آتش اطفا شده و عملیات خنک‌سازی را ادامه می‌دهیم امیدواریم دوباره آتش شعله‌ور نشود و این خنک‌سازی شاید تا فردا صبح هم ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: تا حدودی از دیشب که درجه مخازن را از طریق ترنومتر لیرزی اندازه گرفتیم مشخص شد احتمال خطر و انفجار کم است لذا عملیات زمینی را با این دیدگاه که خطر و انفجار پایین بود انجام دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: همه جوانب بررسی می‌شود و همه دستگاه‌ها پای کار هستند، فراخوان شده تانکرهای آبرسانی همه دستگاه‌ها آمده و پشتیبانی کنند تا بتوانیم این اطفای حریق کامل را اعلام کنیم.

آخوندی ادامه داد: سه مخزن اطراف این مجموعه خنک‌سازی شده تا مشتعل نشوند تاکنون عملیات موفق بوده و بعید می‌دانیم در خصوص این مخازن مشکلی باشد، اگر مخزنی کنونی را مهار کنیم از خطر کاسته می‌شود.

وی گفت: از ۲۴ مخزنی که توسط مدیرعامل شرکت مربوط اعلام شد ۱۸ مخزن پر بوده که ۶ مخزن سالم مانده و مابقی سوخته یا در شرایط انفجار از بین رفته است.

کد خبر 711385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.