ماهانه بیش از ۳۲ هزار تن آرد دولتی در استان اصفهان توزیع می‌شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان از توزیع ماهانه بیش از ۳۲ هزار تن آرد دولتی در بین نانوایی‌ها و مراکز تولید نان فانتزی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، محسن ضیایی بعدازظهر امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در کارگروه آرد و نان شهرستان تیران و کرون به تولید نان و توجه به کیفیت این محصول اشاره و اظهار کرد: ماهانه بیش از ۳۲ هزار تن آرد در بین ۴۸۰۰ واحد صنفی نانوایی و پخت نان فانتزی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت نان تولیدی در این استان افزود: اصفهان جز چهار استان اول تولید نان و آرد با کیفیت در کشور است و با وجود آموزش‌ها و کیفیت آرد امکان تقویت کیفیت آن وجود دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با بیان اینکه امسال علاوه بر میزان تولید گندم استان، ۳۰۰ هزار تن دیگر از این محصول از دیگر مناطق ایران و کشورهای خارجی خریداری شده، تصریح کرد: این خرید برای نانوایی‌ها و کارخانه‌های تولید بیسکویت، ماکارونی و محصولاتی از این قبیل بوده تا با مشکل تأمین ماده اولیه روبرو نشوند.

وی اضافه کرد: راهبرد مدیریت اقتصادی اصفهان در تأمین مایحتاج اولیه بوده که با خرید این مواد و دیگر مواد غذایی به رفع نیاز استان کمک کرده است.

ضیایی به خرید تضمینی بعضی از محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش کشت و ایجاد انگیزه‌های تشویقی، خرید تضمینی امسال در مقایسه با سال قبل رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته که گندم یکی از اصلی ترین این محصولات به شمار می‌رود.

وی به توزیع اقلام یارانه‌ای از جمله برنج و شکر در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۱۷ هزار تن از این دو نوع محصول برای رفاه مردم و تنظیم بازار و همچنین حمایت از تولیدکنندگان مثل شیرینی پزی ها در استان اصفهان توزیع شده است.

کیفیت آرد تولیدی تیران و کرون

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون در این جلسه همچنین به تولید گندم اشاره کرد و گفت: گندم دیم و آبی در این منطقه کشت می‌شود که کیفیت خوبی برای تهیه نان دارد.

مهدی آرپناهی با اشاره به توزیع بخشی از آرد در تیران و کرون افزود: کیفیت آرد نقش مهمی در تولید نان با کیفیت دارد.

وی اضافه کرد: افزایش سهمیه آرد یکی از مطالبات نانوایی‌ها و مردم این شهرستان است تا تولید نان در بازار نانوایی‌های دارای سهمیه دولتی افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون به توزیع اقلام یارانه‌ای در این منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: امسال به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۱۷۰ هزار تن میوه، شکر، برنج و گوشت برای تنظیم بازار به قیمت مصوب توزیع شد.

کد خبر 711285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.