ساخت هتل چینی در اصفهان

در دیداری که مدیران شهری اصفهان با هیئتی از شهر شیان چین داشتند، ابعاد مختلف همکاری مشترک برای ساخت یک هتل چینی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یک هیئت تجاری از شهر شیان چین عصر امروز _دوشنبه بیستم آذر_ با اعضای سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این نشست، سیداحمد مرتضوی، رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت چینی، اظهار کرد: از طرف شهردار اصفهان حضور نمایندگان هیئت تجاری شهر شیان را خوش آمد می‌گویم و امیدوارم در مدت اقامت به شما خوش بگذرد.

وی افزود: از زمان خواهرخواندگی ما با شهر شیان بیش از ۳۴ سال می‌گذرد و در ماه‌های آینده سی‌وپنجمین سالروز انعقاد این تفاهم‌نامه برگزار می‌شود.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: امروز طی دو جلسه ابتدا به سه موضوع ساخت هتل شیان در شهر اصفهان، ساخت چرخ و فلک در اصفهان و برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد خواهرخواندگی در ماه می سال آینده پرداخته خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: در بخش دوم جلسه نیز پیرو پیشنهاد تفاهم‌نامه توسط هیئت میهمان، با توجه به موضوع این تفاهم نامه در خدمت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی خواهیم بود.

اصفهان و شیان شباهت‌های فراوانی دارند

مسئول ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشحالم که به اصفهان زیبا سفر کرده‌ام، اصفهان شهری با تاریخ و قدمت طولانی است، اصفهان تاریخ سه هزار ساله دارد. شیان نیز قدمت سه هزار ساله داشته و بیش از ۱۰۰ سال پایتخت بوده است، از این رو اصفهان و شیان شباهت‌های فراوانی دارند که منجر شده ۳۵ سال خواهر خواندگی داشته باشیم و بتوانیم بهتر یکدیگر را درک کنیم.

وی افزود: در مشکلات و موانع شهرهای خواهرخوانده می‌توانند به یکدیگر کمک کنند و این خواهرخواندگی انعکاس خوبی از ارتباط ایران و چین است. چین و ایران همواره دوست و همکاران خوبی با یکدیگر بوده‌اند.

مسئول ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیان گفت: شیان میزبان تعداد زیادی گردشگر است و در سال ۲۰۲۳ تا کنون میزبان بیش از ۴۵ هزار گردشگر بوده و بیش از سه میلیون دلار درآمد از این محل داشته‌ایم.
امروز نیز درباره سی‌وپنجمین سالگرد خواهرخواندگی گفت‌وگو خواهیم کرد، اصفهان و شیان روابط عمیقی تاکنون با یکدیگر داشته‌اند.

امضای تفاهم نامه مشترک بین شیان و تهران در حوزه گردشگری

معاون سازمان روابط بین‌الملل شهرداری شیان نیز اظهار کرد: از حضور در اصفهان بسیار خوشحالم، اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیان در نظر دارد درباره ارتباطات با اصفهان گفت‌وگو کند. ارتباط دو شهر بیش از ۱۳۵ سال قدمت دارد، سال آینده به جز اصفهان با ۱۴ شهر دیگر نیز سالگرد سی‌وپنجمین سال خواهر خواندگی را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما تا آن زمان برای برگزاری مراسم با اصفهان در ارتباط خواهیم بود، در تهران نیز تفاهم‌نامه‌ای روز گذشته برای همکاری در حوزه گردشگری به امضا رسید.

در ادامه مسئولان هیئت چینی درخواست تعداد دقیق گردشگران چینی و برآورد هزینه مورد نیاز برای ساخت هتل را ارائه کردند. همچنین با توجه به ظرفیت‌های اصفهان، هیئت چینی از پیشنهاد ساخت هتل با همکاری دو طرف استقبال کردند.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه مقرر شد در یک ماه آینده یک نشست مشترک بین سرمایه گذاران چینی و اصفهانی به صورت مجازی برگزار و مراحل بعدی ساخت این هتل نهایی شود.

کد خبر 711252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.