پرهیز از صحبت‌های تفرقه افکنانه در ایام فاطمیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای جلوه وحدت در ایام فاطمیه، پرداختن به مشترکات و اجتناب از حرف‌های تفرقه افکنانه مورد تاکید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، مصطفی جهانشاهی امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در نشست خبری در زاهدان اظهار کرد: امسال مسئله فاطمیه از دو منظر دارای اهمیت بوده و دو کلید واژه و شعار مهم در این ایام دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: با شعار «مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها» بر این هستیم که نسبتی بین فاطمیه و مسئله فلسطین برقرار کنیم چرا که حضرت زهرا سلام الله علیها حامی مظلومان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: مسئله دوم جنبه محتوایی دارد و با شعار «معجزه مادری» به نقش مادری که دارای ارزش بالایی است، توجه ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: باتوجه به تبلیغات مسمومی که از طرف دشمن صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود نقش مادری را کوچک نشان دهد، یکی از ابعاد پرداختن به مسئله فرزندآوری و جمعیت توجه به نقش مادری و این موهبت الهی است.

جهانشاهی بیان کرد: در قالب کتب و جزوات در هیئات مذهبی و حسینیه‌ها و تکایا به این قضیه پرداخته می‌شود

وی گفت: در حوزه فاطمیه نسبت این مسئله با وحدت جهان اسلام و تقریب مطرح است و همه محبین حضرت زهرا (س) در صدد هستند که وحدت مسلمانان دچار خدشه و آسیب نشده و برگزاری مراسم حضرت زهرا نیز موجب کدورت مذاهب مختلف نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در راستای جلوه وحدت در ایام فاطمیه، پرداختن به مشترکات و اجتناب از حرف‌های تفرقه‌افکنانه مورد تاکید است.

وی ادامه داد: مواکب پذیرایی در شهرستان‌ها دارای سطح‌بندی است و یک سری از مواکب محدود و کوچک هستند اما موکب با سازه و توزیع ارزاق گسترده نیاز به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

جهانشاهی تصریح کرد: در زاهدان بیش از ۱۳۰ موکب با مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت جدی و رسمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان ظرفیتی ایجاد شده تا در ایام فاطمیه، ارزاقی شامل برنج، شکر، گوشت و مرغ به مساجد، هیئات مذهبی، مواکب و تکایا توزیع شود.

کد خبر 711250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.