شرکت هپکو باید حمایت شود تا دوباره به نقطه شکوفایی برسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی گفت: روند رشد تولید در شرکت هپکو حداکثری است بنابراین باید از این شرکت حمایت کنند تا دوباره به نقطه شکوفایی برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، سعید جلیلی پیش از ظهر امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در جریان سفر به اراک و بازدید از شرکت هپکو اظهار کرد: شرکت هپکو مشکلات سال‌های گذشته را رفع کرده و روند تولید در این شرکت رو به رشد است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تولید این شرکت در سال‌های گذشته روند منفی داشت افزود: این مشکل هر روز بیشتر از قبل می‌شد و تلخی آن را کارگران و خانواده‌های آنها و همه ما با تمام وجود احساس کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی تصریح کرد: کاهش نرخ تولید هپکو و مشکلاتی که کارگران با آن مواجه بودند، تنها متوجه آن‌ها نبود بلکه تولید، اشتغال و ارزآوری کشور را تحت تأثیر قرار داد و از جنبه‌های دیگر به کشور لطمه وارد شد.

جلیلی اضافه کرد: در این تلخی‌ها آن چیزی که همه ما شاهد آن بودیم، همت، غیرت و دغدغه‌مندی کارگران این شرکت بود.

وی ادامه داد: کارگرانی که خود و خانواده آن‌ها با همه وجود دچار خسران و آسیب شده بودند، با غیرت و همت دغدغه تولید کشور و به‌کارگیری ظرفیت این شرکت را داشتند و این مهم ارزشمند و بسیار غرورآفرین است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اینکه امروز شاهد عزت و سرافزاری کشور در عرصه‌های مختلف هستیم مرهون این مردم و تفکراتی است که تنها نمونه آن را می‌توان در دوران دفاع مقدس یافت.

جلیلی تاکید کرد: کارگران هپکو در آن دوران به جای داشتن دغدغه شخصی، دغدغه ملی و صنعت را داشتند.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه برای کشور رشد هشت درصد در نظر گرفته شده است و شرکت هپکو در تحقق این رشد نقش مؤثری را ایفا می‌کند گفت: باید عقب‌افتادگی سال‌های گذشته جبران شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد، ظرفیت‌های کشور ایجاب می‌کند و ضرورت دارد تا در پنج سال آینده، رشد هشت درصدی در کشور صورت گیرد و در این راستا همه باید پای کار باشند.

جلیلی با بیان اینکه یکی از ملزومات رسیدن به رشد هشت درصدی داشتن همت و غیرت کارگرانی مانند هپکو است افزود: همه دستگاه‌ها هم باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی در زمان بحران شرکت هپکو امید داشتند تا از مشکلات این مجتمع تولیدی سو استفاده حداکثری کنند، اما کارگران اجازه ندادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: انقلاب به حداقل‌ها نگاه ندارد، بلکه به قله نگاه می‌کند بنابراین برای نائل شدن به اهداف انقلاب در هر بخش باید به قله ظرفیت‌ها رسید.

جلیلی با بیان اینکه بازاریابی در شرکت هپکو رویکرد خوبی است گفت: این شرکت نباید تنها به داخل اکتفا کند بلکه باید عرصه بزرگ صادرات را مورد توجه قرار دهد چراکه هپکو ظرفیت بسیاری دارد و می‌تواند بازارهای جدید را جذب کند.

وی ادامه داد: هرچه شرکت‌های مانند هپکو رشد و پیشرفت داشته باشند، موجب صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از واردات غلط و ارزآوری و اشتغالزایی در کشور می‌شوند.

امضا قرارداد ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی در هپکو

حسین قربانی فرج‌آباد مدیرعامل شرکت هپکو هم از امضا قرارداد ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی در این شرکت خبر داد.

وی با بیان اینکه هپکو در کنار تولید نیاز به مثبت شدن ذهنیت‌ها دارد، اظهار کرد: این مهم در حال پیگیری است و هم اینک قرارداد ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی با بخش‌های مختلف منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت هپکو افزود: با اینکه چند سال از احیای این شرکت می‌گذرد اما هنوز اذهان نسبت به گذشته هپکو و آسیب‌های وارد شده بر کارگران و خانواده آنها تغییر ایجاد نشده است.

قربانی با اشاره قول‌های داده شد برای بررسی تخلفات، فساد و تضییع حقوق هپکو در دوران خصوصی سازی گفت: به تازگی دادگاه‌هایی که رفع اتهام شده بود و منع تعقیب داشت، به روز شده و ۴۶ فقره فساد و تخلف و تضییع حقوق هپکو و بیت‌المال احصا شده و مکاتبات آن انجام و این پرونده‌ها دوباره به جریان افتاده است.

کد خبر 711213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.