اجرای دیوارنگاره روی دیوارهای شهر به‌منظور آرامش بصری شهروندان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: اجرای دیوارنگاره روی دیوارهای شهر به‌عنوان بخشی از نماهای شهری به‌منظور آرامش بصری و تبدیل فضاهای بی‌اثر شهری به منظری زیبا و تأثیرگذار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دیوارنگاره به‌عنوان یک هنر محیطی می‌تواند نشاط و ساده‌زیستی را به پیکره‌های انسانی شهرها تزریق کند و از سوی دیگر بیانگر مفهومی است که می‌تواند در آگاهی‌رسانی به شهروندان مؤثر باشد.

وی افزود: اجرای دیوارنگاره روی دیوارهای شهر به‌عنوان بخشی از نماهای شهری در ایجاد آرامش بصری و تبدیل فضاهای بی‌اثر شهری به منظری زیبا و تأثیرگذار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای ساماندهی مدارس، زیباسازی فضای بصری شهری متناسب با محیط و یادآوری فرهنگ مطالعه و ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با کتاب (یار مهربان) به همت واحد زیباسازی ۲۰۰ متر مربع دیوارنگاره روی دیوار مدرسه دخترانه سمیه واقع در خیابان شهید عشوریون اجرا شد.

اجرای دیوارنگاره روی دیوارهای شهر برای ایجاد آرامش بصری شهروندان

قاضی‌عسگر با بیان اینکه هنرهای محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دل‌نشین در جامعه نقش مؤثری دارند، گفت: این طرح که برگرفته از فضای طبیعی منطقه، همچنین ارزش‌گذاری به جایگاه علم و مطالعه است، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت نشاط شهروندی با حرکت در مسیر زیباسازی منظر شهر ادامه داد: واحد زیباسازی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا با انجام اقدامات فرهنگی و استفاده از هنر دیوارنگاره، مفاهیم را در سطح منطقه پیاده‌سازی کند.

کد خبر 711133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.