جمع‌آوری پسماندها از سطح شهر قم با استفاده از ۲۲۰ خودرو

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: حدود ۲۲۰ خودرو در سطح شهر، پسماند مناطق هشت‌گانه شهر را جمع‌آوری می‌کنند و سیاست این است که زمان جمع‌آوری پسماند را کاهش دهیم.

سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: حدود ۲۲۰ خودرو در سطح شهر، پسماند مناطق هشت‌گانه شهر را جمع‌آوری می‌کنند و سیاست این است که بازه زمانی که پسماند در محلات مختلف جمع‌آوری می‌شود را کاهش دهیم.

وی افزود: مشکل موجود این است که ناوگان و نیروی انسانی برای هشت ساعت کاری جمع‌آوری زباله در نظر گرفته می‌شود و همچنین این حجم از نیرو و ماشین آلات نمی‌توانند در ساعت ۹ شب در سطح شهر حضور داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: مشخص شده است که هر خودروی جمع‌آوری پسماند در چه ساعتی در مناطق مختلف، زباله‌ها را جمع‌آوری کند تا جمع‌آوری زباله‌ها به طور دائم در این ساعت انجام شود.

میر ابراهیمی با اشاره به اینکه مسئله مدیریت پسماند باید از زمان ساخت یک بنا مورد توجه باشد، تصریح کرد: ساختمانی که احداث می‌شود در زمینه نحوه پارک خودرو تعیین تکلیف شده، برای فضای سبز واحد مسکونی ضوابط وجود دارد، همچنین ضوابط استقرار سیستم ایمنی آتش نشانی تعریف شده اما برای پسماند هیچ فکری نشده است.

وی ادامه داد: دستورالعملی در این زمینه تهیه شده تا ساختمان‌ها در زمان احداث در خصوص نحوه ذخیره سازی پسماند خشک، ارگانیک و خطرناک تعیین تکلیف کنند و در زمان پایان کار نیز باید کاملاً مشخص باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: یکی از مشکلات در زمینه مدیریت پسماند این است که شهروندان هر زمان که بخواهند پسماند خود را بیرون از منزل قرار می‌دهند که این امر موجب افزایش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و مشکلات زیبایی در شهر شده است.

کد خبر 711105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.