مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه هیدروکربن بیرجند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه مینی هیدروکربن منطقه اقتصادی بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، محمدعلی آخوندی با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، اظهار کرد: از ابتدای حادثه نیروهای امدادی، شرکت نفت، نیروی هوایی، فرودگاه، سپاه، شهرداری بیرجند و تمام دستگاه‌ها پای کار بودند.

وی افزود: اقدامات خوبی در رابطه با این حادثه انجام شد و اطلاع‌رسانی به موقع سبب شد ماشین‌آلات به موقع وارد صحنه شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: از ۲۲ مخزن ۱۸ مخزن در محیطی کوچک سوخت هیدروکربن سنگین داشت، شرایط طوری بود که وضعیت کنترل می‌شد، اما ماهیت آن به‌گونه‌ای بود که مجدد آتش شعله‌ور می‌شد.

آخوندی با اشاره به اینکه تلاش بر این بود که انفجار آسیبی به افراد نرساند، تصریح کرد: همه متعهدانه پای کار بودند و چندین بار از جبهه‌های مختلف برای خنک کردن مخازن به منطقه نزدیک شدیم، اما آتش غیرقابل مهار بود و منجر به عقب‌نشینی می‌شد.

وی تاکید کرد: در کنار موارد امدادی، مسئولان از مرکز پیگیر بودند، مسئولان استان از جمله استاندار و دستگاه‌های نظامی و انتظامی همکاری خوبی داشتند و پای کار بودند، همچنین مشورت‌های تخصصی با وزارت نفت داشتیم و اقداماتی که می‌شد را انجام دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: دود غلیظ ناشی از این آتش‌سوزی با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه مسمومیتی در پی ندارد و مردم از این بابت نگران نباشند.

آخوندی افزود: این آتش‌سوزی شب گذشته از سوی نیروهای آتش‌نشانی و سایر نیروهای امدادی مهار شد.

کد خبر 711102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.