جزئیات تعطیلی مدارس خوزستان امروز دوشنبه ۲۰ آذر

مدیریت بحران استانداری خوزستان جزئیات تعطیلی مدارس استان را در پی آلودگی هوا برای امروز (دوشنبه) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بنا بر سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی صبح امروز در شهرهای آبادان ۱۹۴، شادگان ۱۸۰، هندیجان ۱۷۳، اهواز ۱۶۶، دشت آزادگان ۱۶۶ و شوشتر ۱۵۹ AQI رسید که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور وضعیت هوای شهرهای آبادان، شادگان، هندیجان، اهواز، دشت‌آزادگان و شوشتر برای عموم ناسالم و قرمز اعلام شد.

بر اساس این وضعیت این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است که بر اساس این شاخص، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل، خودداری ورزند، افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

با توجه به قرار گرفتن هوای شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون سوسنگرد، هویزه، حمیدیه آبادان، شادگان ماهشهر و خرمشهر در شرایط ناسالم فعالیت تمام این مدارس در نوبت صبح و بعد از ظهر امروز _ دوشنبه بیستم آذر_ غیر حضوری انجام می‌شود.

گفتنی است وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلان کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر اعلم شکایت کرده‌اند.

براساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 711092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.