جزیره آشوراده ساماندهی می‌شود

استاندار گلستان از آماده‌سازی زیرساخت‌ها در جزیره آشوراده خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا این پروژه پیش از سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان آماده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه دستگاه‌ها دست به دست هم دادند تا با آماده‌سازی زیرساخت‌ها در جزیره آشوراده شرایط برای طرح گردشگری و طبیعت‌گردی فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای مرمت سنگ‌فرش معابر جزیره بنیاد مسکن با ۱۲ اکیپ فنی مشغول فعالیت است، افزود: از مصالحی برای مرمت آشوراده استفاده شده است که با محیط سازگاری دارد؛ بیشترین تاکید ما این است که حتی یک درخت قطع نشود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته حدود دو هزار و ۴۰۰ متر مربع زیرسازی جزیره آشوراده یعنی حدود ۶۰ درصد آن انجام شده است.

زنگانه ادامه داد: شمارش معکوس برای مرمت قلعه آشوراده یا پادگان روس‌ها، بنایی با ۱۷۰ سال قدمت آغاز شده است و تلاش می‌شود برای جداره بیرونی بنا در حد خواناسازی اقدامات مرمتی انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین اردوگاه‌های دانش‌آموزی جزیره آشوراده که بیش از دو دهه بلاتکلیف مانده بود نیز برای تبدیل به مرکز اقامتی مرمت و بازسازی می‌شود.

استاندار گلستان از آماده‌سازی، محوطه‌سازی و نقاشی این سازه خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این ساختمان‌ها با کمترین هزینه و مصالح کاملاً همسان و سازگار با محیط، تبدیل به کلبه‌های بوم‌گردی زیبایی می‌شود.

زنگانه با اشاره به اینکه در گذشته مرکز ماهیان خاویاری در آشوراده قرار داشت، افزود: امروز بنایی با عنوان موزه ماهیان خاویاری نیز به سرعت در حال مرمت است و بیش از ۵۰ درصد آماده‌سازی آن تاکنون انجام شده است.

کد خبر 711087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.