اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به آزادشهر

فرماندار آزادشهر از تخصیص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری سفر ریاست جمهوری با هدف تکمیل بعضی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به این شهرستان خبر داد و گفت: تخصیص این میزان اعتبار معادل ۵۲ درصد از مجموع اعتبارات مصوب این بخش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری آزادشهر سیدجواد کریمی اظهار کرد: تخصیص این میزان اعتبار برای تکمیل ۱۹ پروژه عمرانی و زیرساختی در بخش‌های گوناگون از جمله «آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه‌های نیرو، کشور و نفت» بوده است.

وی افزود: بیشترین اعتبار عمرانی مصوب برای آزادشهر در جریان سفر اسفند سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور و برخی اعضای هیأت دولت به گلستان مربوط به حوزه راه و شهرسازی و تکمیل طرح تعریض جاده آزادشهر - خوش ییلاق بود که از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده، تاکنون ۷۵۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فرماندار آزادشهر ادامه داد: پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به هفت روستای مناطق کوهستانی آزادشهر شامل «رودبار، قشلاق، معصوم آباد، اسلام آباد قشلاق، حاجی آباد، وطن و نرگس چال» از دیگر مصوبات سفر دولت به گلستان بود که با تخصیص ۱۰۰ درصد آن اهالی این روستاها از گاز طبیعی برخوردار شدند.

کریمی تاکید کرد: در حوزه وزارت نیرو سه پروژه شامل تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب آزادشهر با هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و تکمیل آبرسانی به این شهر با ۵۰۰ میلیارد ریال و نیز اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده و رفع حریم برق با ۲۵ میلیارد ریال تصویب شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل پروژه شبکه فاضلاب شهری آزادشهر تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال و برای طرح آبرسانی به این شهر نیز ۴۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است ضمن اینکه ۱۰۰ درصد ۲۵ میلیارد ریال طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه برق اختصاص یافت.

فرماندار آزادشهر تاکید کرد: هم‌اکنون طرح فاضلاب این شهر ۶۰ درصد و آبرسانی به این شهر نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار آزادشهر از اختصاص ۶۵ میلیارد ریال از ۱۱۰ میلیارد ریال برای ۲ پروژه حوزه آموزش و پرورش آزادشهر خبر داد و تصریح کرد: تخصیص ۱۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برای ایمن‌سازی روستای نرگس‌چال، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و بهسازی مدول دوم تصفیه خانه ناحیه صنعتی آقچلی و تخصیص ۶۵ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی آزادشهر و احداث کتابخانه عمومی نگین شهر از دیگر اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان از محل سفر اول رئیس جمهور است.

کریمی گفت: دولت برای تکمیل استادیوم ورزشی آزادشهر ۳۰ میلیارد ریال و برای احداث تصفیه خانه پسماند این شهرستان هم ۷۰ میلیارد ریال تخصیص داد.

وی افزود: در مصوبات سفر اول رئیس جمهور به گلستان برای ۶ پروژه حوزه کشاورزی این شهرستان نیز حدود هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که تاکنون ۱۹۳ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

فرماندار آزادشهر اضافه کرد: لایروبی بخشی از گرگانرود و قره سو و اجرای و زهکشی دو هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه کوهمیان و تیل آباد، تأمین و انتقال آب اراضی شیبدار تیل آباد، مرمت و بهسازی ۵۵ هکتار از آب بندان‌های مرزبن، وامنان و نوده خاندوز و اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری از پروژه‌های بخش کشاورزی آزادشهر است.

کد خبر 711081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.