استقرار یک فروند بالگرد در استان اردبیل

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: با اتمام آشیانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل یک فروند بالگرد در استان مستقر خواهد شد و انتظار می رود با تخصیص اعتبارات اختصاصی از سوی استان این موضوع تسهیل یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور _شامگاه یکشنبه نوزدهم آذر_ در سفر به استان اردبیل در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: با اتمام آشیانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل یک فروند بالگرد در استان مستقر خواهد شد و انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات اختصاصی از سوی استان این موضوع تسهیل یابد.

یعقوب سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت آشیانه بالگرد استان اردبیل گفت: درصورت تکمیل آشیانه با کمک‌های استانی در اولین فرصت یک فروند بالگرد در استان مستقر خواهد شد.

وی همچنین اذعان کرد: در بحث تجهیزات خودروهای ست نجات، خودروهای امدادی، آمبولانس و غیره نیز به دنبال تجهیز استان‌ها هستیم که این اقدامات نیز می‌تواند نوید خوبی برای استان‌ها باشد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان بازوان عملیاتی در استان‌ها در تمامی حوادث و بلایای طبیعی و غیر مترقبه در صف اول قرار دارند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: در جهت افزایش اعتبارات استانی در حوزه کمک‌های حمایتی، تجهیز پایگاه‌های امدادی اقداماتی انجام خواهد شد.

استقرار بالگرد در استان اردبیل ضرورت دارد

در این دیدار سید حامد عاملی نیز با توجه به حادثه خیز بودن استان اردبیل بر ضرورت استقرار بالگرد در استان اردبیل تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با در نظر گرفتن اعتبارات لازم بحث تکمیل و نهایی شدن آشیانه بالگرد را تسهیل کنیم.

استاندار اردبیل همچنین اذعان کرد: به جهت اینکه اردبیل استانی حادثه خیز و به لحاظ راه‌های ارتباطی محروم است، ایجاد و تجهیز پایگاه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

استاندار اردبیل در پایان از اقدامات خوب جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به موقع در حوادث گوناگون همانند زلزله خوی، سیل گرمی و آستارا قدردانی کرد.

کد خبر 711040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.