یزدِ نوین سندی امید بخش برای جامعه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، یزدِ نوین را سندی امید بخش برای جامعه و استان دانست و گفت: یزدِ نوین از نظر تأثیراتی که بر استان دارد یک هدف مقدس است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از دبیرخانه مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، مجید دهقانی‌زاده در نشست کنترل و پایش محور بهداشت و درمان برنامه تحولی یزدِ نوین که در سالن جلسات ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد برگزار شد با بیان اینکه یزدِ نوین از نظر تأثیراتی که بر استان دارد یک هدف مقدس است، اظهار کرد: در اسناد قدیم راهبردی، استان یزد برای تبدیل شدن به قطب فولاد تعریف شد و امروزه این راهبرد محقق شده است.

وی با عنوان اینکه هر چه که نوشته شود می‌تواند در آینده محقق شود، افزود: افتخار می‌کنیم که یزد جهانی شده و این تلاشی است که از سوی گذشتگان صورت گرفته و امروزه از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر اینکه ما نیز باید کارهایی انجام دهیم تا آیندگان بتوانند بهره ببرند، گفت: یزدِ نوین آمد که ضمن از بین بردن ناامیدی‌ها، امید را به جامعه به ویژه در نسل جوان تزریق کند.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: همه استان بسیج شده‌اند که سند تحولی یزدِ نوین خوب و مناسب به پیش برود.

وی با بیان اینکه برای تحقق محورهای سند تحولی یزدِ نوین همکاری‌های بین بخشی ضروری است، خاطرنشان کرد: این سند تحولی و این محور تنها به دانشگاه علوم پزشکی محدود نیست بلکه می‌بایست فراتر از آن مطرح و پیگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر اینکه سند یزد نوین متعلق به همه استان است و در همین راستا می‌بایست نقش همه ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان در این محور در نظر گرفته شود، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان نیز مکلف هستند حول محور بهداشت و درمان با مسئول پیگیری ویژه این محور همکاری کنند.

خلاقیت و درایت دو بال پیشبرد پروژه‌های یزدِ نوین

احمد آخوندی، دستیار ویژه استاندار یزد با ذکر نمونه‌هایی از تحقق پروژه‌های تحولی یزدِ نوین، گفت: در افق ۱۴۰۴ پروژه‌های بزرگی دیده شد که امروز محقق شده‌اند.

وی افزود: شرکت هواپیمایی یزد ایر یکی از این پروژه‌هاست که بدون منابع مالی دولتی محقق شده و امروز مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

دستیار ویژه استاندار یزد، خاطر نشان کرد: در سایر محورها نیز روش‌های مختلف تأمین مالی باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان با خلاقیت و درایت پروژه‌های یزدِ نوین را به پیش برد.

جنس پروژه‌های تحولی یزدِ نوین سخت و دشوار اما دست یافتنی است

اکرم فداکار، مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد نیز در این نشست به ماهیت پروژه‌های تحولی یزدِ نوین اشاره کرد و گفت: هرچند جنس پروژه‌های تحولی یزدِ نوین سخت و دشوار است اما دست یافتنی بوده و بنا بر همین ضرورت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان راه‌اندازی و این جلسات در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه عمده چالش موجود در محور بهداشت و درمان و سایر محورها تأمین مالی است، خاطر نشان کرد: در این راستا مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان برای آشنایی مدیران و مسئولان با شیوه‌های مختلف و نوین تأمین مالی، اقدام به برگزاری دو رویداد آموزشی کرده است.

نباید منتظر منابع دولتی برای تأمین پروژه‌های برنامه تحولی یزدِ نوین باشیم

جعفر رحمانی، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز با اشاره به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی و نیاز به منابع مالی آن برای تحقق برنامه‌های عملیاتی محور بهداشت و درمان، گفت: برای تأمین مالی این پروژه‌ها نباید منتظر منابع دولتی ماند و باید به شیوه‌های مختلف رجوع و ابتکارات متفاوت را مورد توجه قرار داد.

سپس سید مهدی هاشمی باجگانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به پیوستگی پروژه‌های بهداشت و درمان به یکدیگر اشاره کرد و گفت: برخی پروژه‌ها پیش نیاز پروژه‌های دیگر هستند و تا محقق نشوند نمی‌توان انتظار پیشرفت در سایر پروژه‌ها را داشت امید که با تحقق پروژه‌های پیش نیاز، پروژه‌های وابسته به آن‌ها نیز محقق شوند.

ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مردمان استان هدف بنیادین محور بهداشت و درمان برنامه یزدِ نوین

در این نشست همچنین حسن بلندیان، مدیر عامل اندیشکده صفا و مسئول تیم کنترل و پایش سند تحولی یزدِ نوین به ارائه گزارشی پیرامون محور تحولی بهداشت و درمان پرداخت و گفت: ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مردمان استان از اهداف بنیان این محور در برنامه تحولی یزدِ نوین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است؛ محور تحولی بهداشت و درمان با ۱۸ پروژه و ۷۷ فعالیت از محورهای تحولی سند یزد نوین در راستای ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت در استان یزد است.

کد خبر 711005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.