نامه سرگشاده شهردار یزد به شهرداران شهرهای خواهرخوانده و شهرهای میراث جهانی

شهردار یزد با اشاره به رنج مردم مظلوم غزه و ظلم بی محابای رژیم دروغین و حامیان مستکبرش علیه مردم غزه گفت: شهرهای جهانی و خواهرخوانده با رساندن صدای مظلوم به وجدان‌های بیدار جامعه جهانی، با تلاش دیپلماتیک خود و کمک‌های بشردوستانه برای یاری رساندن به فلسطین و پایان دادن به این فاجعه انسانی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، در پی از سرگیری یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی پناه غزه و تداوم نسل کشی، شهردار یزد طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به کلیه شهرهای خواهرخوانده، شهرهای میراث جهانی و شهرهای دوست یزد، ضمن یادآوری درد و رنج تحمیل شده بر مردم مظلوم غزه و ظلم بی محابای رژیم دروغین و حامیان مستکبرش، از شهرهای یادشده و مردم آزاداندیش و حقیقت جوی این شهرها خواست تا با رساندن صدای مظلوم به وجدان بیدار جامعه جهانی، از هرگونه تلاش دیپلماتیک و کمک‌های بشردوستانه برای یاری رساندن به فلسطین و پایان دادن به این فاجعه انسانی، دریغ نورزند.

ابوالقاسم محی الذینی با تأکید بر این واقعیت که رهایی فلسطین بدون همدلی جامعه جهانی و مطالبه‌گری همگان حاصل نمی‌شود، شهرداران شهرهای دوست و همراه را دعوت نمود تا از ابزارها، رسانه‌ها و راهکارهای در اختیار خود برای کمک به این آرمان بشردوستانه بهره ببرند.

شهردار یزد در پایان، آزادی فلسطین عزیز و رویش عدالت بر قلب سرزمین، خانواده‌ها، زنان و کودکان فلسطینی را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

مشروح پیام شهردار یزد به شرح زیر است:

امروز یزد شهر میراث جهانی، کهن دیار گره خورده به خشت خام و روایت‌های ماندگار تاریخ، شهر گلدسته‌های سر به فلک کشیده در آسمان خداباوری، اندوهگین و متأثر است و صدای ناله‌ی زنان و کودکان فلسطینی و مردمان گرفتار ظلم و بوی باروت و رنج گلوله از غزه در گوش مردمان حسینیه ایران، مرثیه‌ی درد می‌خواند؛ چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

در این هنگامه‌ی جنگ و ستم، از خواهرخواندگان و دوستان شهر میراث جهانی دعوت می‌کنیم تا صدای مظلوم در برابر ظالم باشند تا در سایه‌ی مطالبه‌ی حقیقت جویان و بشردوستان سراسر دنیا، پایان ستمگری رژیم کودک کش و پوشالی اسرائیل را شاهد باشیم و قلب مردمان اسیر در بند زیاده خواهی و ظلم آرام گیرد تا همواره خانه‌ی امید و صلح، سرپناه بشر باشد.

امید که همگان در مسیر تجلی انسانیت، حقیقت، آرامش، عدالت و مسئولیت پذیری جهانی در سایه‌ی اخلاق، قانون، احترام به حقوق بشر و اجرای عدالت گام برداریم چراکه رهایی فلسطین صورت نمی‌گیرد مگر اینکه جامعه جهانی در این مسیر، همدل و هم صدا شود.

کد خبر 711002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.