فوتبال ایران به میدان جنگ تبدیل شد! / عدم وجود VAR به‌شدت احساس می‌شود

برخورد شدیدی که میان سینا مریدی و ایمان سلیمی در جریان بازی فولاد خوزستان و ایمان سلیمی اتفاق افتاد نیاز فوتبال ایران به سیستم کمک‌داور ویدیویی را بیش از پیش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران عصر روز _شنبه هجدهم آذر_ در چارچوب سومین روز از انجام بازی‌های هفته دوازدهم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه فولادآرنا به‌مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار پرحاشیه و جنجالی با تساوی بدون‌گل دو تیم به پایان رسید.

نیمه اول بازی فولاد خوزستان و استقلال تهران با یک برخورد سخت و جنجالی در محوطه جریمه فولاد برای دقایقی متوقف شد. سینا مریدی هافبک تیم فوتبال فولاد خوزستان که قصد دفع توپ ارسالی از روی نقظه کرنر را داشت با ایمان سلیمی و آرمین سهرابیان جدالی عجیب و تن‌به‌تن داشت و پس از برخورد بر روی زمین افتاد.

فوتبال ایران به میدان جنگ تبدیل شد! / عدم وجود VAR به‌شدت احساس می‌شود

لحظاتی بعد زمانی‌که توپ به بیرون رفت، سینا مریدی که روی زمین خوابیده بود با صورتی که از آن خون می‌چکید از روی زمین بلند شد و با عصبانیت شدید و اعتراض نسبت به تصمیم کوبل‌داوری مسابقه به سمت نیمکت تیم فولادی‌ها رفت. چهره زخمی وی در کلوزآپ دوربین ترسناک شده و خشم عجیب شماره ۱۰ خوزستانی‌ها نیز به دراماتیک‌شدن صحنه افزود.

در این بین بازیکنان و نیمکت فولاد عقیده داشتند سلیمی بابت این حرکت و زدن آرنج باید با کارت‌قرمز مستقیم داور مواجه و از زمین اخراج شود اما در تصاویر تلویزیونی چیز چندانی مشخص نبود. سینا مریدی در نهایت پس از تحت مداوا قرار گرفتن و بانداژشدن سر خود، دقایقی به زمین برگشت و بازی را ادامه داد.

فوتبال ایران به میدان جنگ تبدیل شد! / عدم وجود VAR به‌شدت احساس می‌شود

طبق اعلام چند نفر از کارشناسان داوری، این صحنه اگر خطای شدید باشد با توجه به خونریزی شدید، بازیکن خاطی قطعاً باید اخراج می‌شد. یکی از کارشناسان داوری عنوان کرد کمک داور و داور در چنین صحنه‌هایی باید تمرکز بیشتری داشته باشند بازیکن استقلال مرتکب خطای شدید شده و سلامتی بازیکن را به خطر انداخت و خطای وی اخراج داشت.

عدم وجود سیستم کمک‌داور ویدیویی در فوتبال ایران هر روز بیشتر از روز قبل احساس می‌شود و باعث شده قضاوت داوران جنجالی و اکثراً با اشتباهات متعددی همراه شود. خصوصاً اینکه فوتبال ایران حساس‌تر و نزدیک‌تر از همیشه دنبال می‌شود و همه تیم‌ها نسبت به تصمیمات داوران گلایه‌های شدیدی را قبل و پس از هر بازی مطرح می‌کنند.

کد خبر 710997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.