۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
روابط عمومی تصمیم ساز است

رئیس انجمن روابط عمومی ایران روابط عمومی را تصمیم ساز برای تصمیم گیرندگان دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، خسرو رفیعی روز _ یکشنبه نوزدهم آذر_ در سفر خود به کاشان در جلسه هم اندیشی روابط عمومی‌ها که به میزبانی دانشگاه پیام نور کاشان برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی تصمیم ساز است.

وی ضمن اشاره به ضرورت جایگاه روابط عمومی در هر سازمان، افزود: روابط عمومی‌ها باید برای تصمیم گیران در سازمان، تصمیم ساز باشند.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به تاریخچه‌ای از تأسیس انجمن روابط عمومی ایران گفت: انجمن روابط عمومی ایران از نظر وزارت کشور معتبرترین NGO ایران است.

رفیعی گفت: این انجمن اولین نهاد مدنی بعد از انقلاب است که در سال ۱۳۷۰ از دولت مجوز فعالیت دریافت کرده است.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران در ادامه افزود: بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد بعد از چندسال فعالیت تعطیل می‌شوند ولی این انجمن بعد از بالغ بر سی سال فعالیت همچنان با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

وی جایگاه روابط عمومی را در ادارات بسیار کارآمد دانست و تاکید کرد: یک روابط عمومی قوی با ایده پردازی‌های جدید جایگاه بهتری در ایجاد تعامل سازنده اداره با جامعه ایجاد کند.

به گفته وی روابط عمومی وظیفه نیست بلکه عشق و شوری است که می‌تواند هدف خود را به جامعه القا کند.

رفیعی روابط عمومی را خورشیدی دانست که می‌تواند همه حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد و به پیشانی هر اداره برند بهتر خدمت رسانی را نصب کند.

وی با اشاره به روابط عمومی قبل از انقلاب افزود: روابط عمومی امروز فقط به تشریفات نمی‌اندیشد بلکه اهداف بلندتری در حوزه تسهیلگری در خدمت به مردم را دنبال می‌کند.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به فعالیت‌های سازنده روابط عمومی‌ها در هر نهاد حلقه مفقوده این جایگاه را در شرکت‌های خصوصی یادآور شد، و افزود: شرکت‌های خصوصی نیز باید برای بهتر عمل کردن ابتدا با شناخت بهتر این رسته را در واحد خود تقویت کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید با شناخت و درک بهتری از محیط خود اشکالات و نقاط ضعف را بشناسد، تاکید کرد: مسئولان باید با تقویت این حلقه مفقوده درد مردم را بهتر شناخته و به مرتفع شدن مشکلات جامعه بپردازند.

دکتر رفیعی با اشاره به اینکه روابط عمومی خورشید است و می‌تواند اثر گذار باشد فعالیت انجمن روابط عمومی نمایندگی کاشان را مثبت دانست و از مسئولان و بخش خصوصی خواست تا با تقویت این نهاد در مرتفع شدن مشکلات منطقه تأثیرگذار شوند.

هم افزایی و تقویت روابط عمومی ادارات مهمترین هدف انجمن روابط عمومی نمایندگی کاشان

عباسعلی کحال نیز در این نشست اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ توانستیم به عنوان دهمین استان انجمن روابط عمومی کاشان را با ۷۰ نفر از روابط عمومی‌های برتر ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی تشکیل دهیم.

وی یکی از اهداف این انجمن را هم افزایی روابط عمومی ادارات در برطرف شدن نقایص و مشکلات عنوان کرد و افزود: این هم افزایی می‌تواند در فراهم کردن و بروز کردن اطلاعات و تجهیزات به روابط عمومی برای ارتقا عملکرد اداره مؤثر باشد.

مدیر انجمن روابط عمومی ایران نمایندگی کاشان گفت: روابط عمومی پل ارتباطی بین مسئولان با مردم است و هر چقدر که این جایگاه را تقویت کنیم آن دستگاه با قوت بهتری در خدمت مردم عمل می‌کند.

کاشان شهر نخستین‌ها

محمد توکلی پور نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان و مسؤولان انجمن روابط عمومی ایران، به معرفی کاشان پرداخت و اظهار کرد: کاشان شهر نخستین‌ها است، اولین شهر شیعه نشین کشور که در سال ۱۳۱۳ بنا به اصرار مردمان این منطقه اولین سفیر ولایت از طرف امام محمد باقر (ع) فرزند بلا فصلشان سلطان علی به این شهر آمد.

وی کاشان را شهر عالمان دینی از جمله علامه فیض و قطب‌الدین راوندی و غیاث‌الدین جمشید و نراقی‌ها معرفی کرد و افزود: این منطقه پیشینه قوی و تمدنی پیشگام در فرهنگ یکجا نشینی دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان تصریح کرد: کاشان، اولین شهری است که امتیازات ویژه علمی را کسب کرده و جزو بهترین شهرهای کشور است.

وی افزود: این منطقه بیش از ۱۷۰۰ اثر تاریخی دارد که ۳۳ اثر آن ثبت ملی شده و ۴۰ اثر ناملموس از جمله آئین قالی‌شویان ثبت جهانی شده است.

توکلی پور کاشان را پایتخت فرش ماشینی جهان عنوان کرد و گفت: این شهر در سرمایه گذاری رتبه ۱۵ را دارد که بالغ بر ۲۰۰۰ صنعت در ۱۲ ناحیه صنعتی را دارا است و
۲۵ درصد صادرات استان از این منطقه است مراکز نظامی و صنعتی افتخار این منطقه است.

وی گفت: شهر گل و گلاب که ۲۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول ۱۸۰۰ واحد سنتی و نیمه صنعتی گلاب‌گیری است و ۴۵ درصد ماهیان زینتی کشور در منطقه راوند کاشان تولید می‌شود.

به گفته وی مراکز دانشگاهی کاشان ۱۵ عدد و ۱۵ حوزه علمیه که بالغ بر ۳۵ هزار دانشجو و طلبه را در خود پرورش می‌دهد.

توکلی پور دانشگاه پیام نورکاشان را با ۲۵۰۰ دانشجو یک دانشگاه ویژه دانست و گفت: بومی پذیری یکی از اختصاص‌ات ویژه این دانشگاه است و این ویژگی از آسیب‌های اجتماعی برای حضور فرهنگ‌های مختلف در منطقه میکاهد.

وی همچنین آموزش‌های عالی و آزاد را یکی دیگر از ویژگی‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: در این دانشگاه الزامی برای حضور دانشجو نیست که زمینه تحصیل زنان را در خانه داری آسان می‌کند و با افق بلند مدت به افزایش ازدواج و افزایش جمعیت کمک می‌کند.

کد خبر 710991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.