کرمانشاه با کمبود ۱۲۳ هزار مترمکعبی مخزن آب مواجه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به تامین آب شهر کرمانشاه از سد گاوشان، گفت: کرمانشاه با کمبود ۱۲۳ هزار مترمکعبی مخزن آب مواجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داوودی امروز یکشنبه _ نوزدهم آذر، با اشاره به تنش آبی در شهر کرمانشاه و طرح آبرسانی از سد گاوشان، اظهار کرد: در طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه شرکت آب منطقه‌ای به عنوان کارفرما در حال فعالیت است که در این طرح پس از احداث تونل راه اندازی ۲ کیلومتر خط انتقال آب تا تصفیه خانه غدیر در دستور کار قرار گرفت و سپس تکمیل تصفیه خانه راه اندازی خطوط بین مخازنی دنبال شد.

وی افزود: در طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه تصفیه خانه غدیر به صورت اضطرار مورد استفاده قرار گرفته و در مرحله خطوط بین مخازنی تا کنون خطوط آبرسانی غرب نیز انجام گرفته است و در حال حاضر ۳۰ درصد از آب شهر کرمانشاه از این طریق و از سد گاوشان در حال تأمین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه تعهد تأمین ۴۵ درصدی آب مورد نیاز کرمانشاه را خواهیم داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه ملاک تأمین آب و وقوع تنش آبی نسبت به فصل تابستان و گرما مورد نظر است پس از پایان کار و اتمام فاز عملیاتی این طرح در فصل تابستان تا ۴۵ درصد از آب مورد نیاز شهر کرمانشاه از سد گاوشان تأمین خواهد شد.

وی اصلی ترین مشکلات شهر کرمانشاه در بروز مشکلات آبی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد بروز مشکلات به دلیل منابع تأمین است که هم اکنون در حال تأمین است و ۵۰ درصد دیگر به دلیل مشکلات نیز به دلیل کمبود مخازن است و در حالی که باید حدود ۲۵۰ هزار متر مکعب مخزن داشته باشیم اما تنها ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن در شهر کرمانشاه موجود است.

داودی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۳ هزار متر مکعب معادل ۵۰ درصد مخازن ذخیره در کرمانشاه کمبود داریم که با این کمبود و کاهش ذخیره سازی آب به مراتب مدیریت پیک‌ها در فصل تابستان دشوارتر خواهد بود زیرا کنترل پیک‌ها مهمترین مسئله در حوزه آب به حساب می‌آید.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت آب استان و شهر کرمانشاه، عنوان کرد: کنترل پیک‌های مصرف آب تنها با داشتن مخزن ذخیره ممکن خواهد بود که بر همین اساس شرکت آب منطقه در حال ساخت مخازن در برخی از نقاط شهر است تا با پروژه‌ای زیر ساختی و افزایش بارندگی‌ها تابستان ۱۴۰۳ به نسبت تابستان‌های گذشته در همه استان روند و وضعیت رو به رشدی داشته باشیم.

کد خبر 710911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.