در کشور ۳۱۰۰ دانشجوی شهید داریم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما سه هزار و ۱۰۰ شهید دانشجو داشتیم که بسیاری از آن‌ها همچون شهیدان محسن حاجی‌بابا، محسن رضایی، محمود شهبازی دستجردی، احمدرضا احدی، محمدحسین اوحدی و مهران بلورچی از نوابغ کنکور زمان خود بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری خانواده شهدا و ایثارگران اظهار کرد: به‌طور حتم این توفیق‌ها برای این عزیزان در کنکور در طول دوره دانشجویی آنها هم تداوم خواهد داشت و در بررسی‌های انجام شده نرخ معدل‌های «الف» برای شرکت‌کنندگان حوزه ایثارگری حدود ۴۰ درصد است.

وی افزود: دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر پرتلاش‌تر و کوشاتر از بقیه دانش‌آموزان هستند زیرا این‌ها نسل دوم نوابغ روزگارند که پدرانشان به خاطر درک درست از موقعیت، با هوش و استعدادی که داشتند، در کنار توکل به خدا و اخلاص، اقدام و ابتکار بسیاری در دفاع مقدس به انجام رساندند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ما سه هزار و ۱۰۰ شهید دانشجو داشتیم که بسیاری از آن‌ها همچون شهیدان محسن حاجی‌بابا، محسن رضایی، محمود شهبازی دستجردی، احمدرضا احدی، محمدحسین اوحدی و مهران بلورچی از نوابغ کنکور زمان خود بودند، این‌طور نبوده که شهدای ما به لحاظ علمی و تحصیلی در سطح بالایی نباشند، بلکه بسیاری تحصیل را رها کردند و به جبهه رفتند و جنگ را فرماندهی کردند تا دشمن مسلح را به زمین بزند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: این موضوع مسئولیت ما و شما را زیاد می‌کند و از شما انتظارهایی وجود دارد، در عرصه علم و باید آنچنان قوی حاضر شوید که دشمنان را به حیرت واداشته و راه علما و بزرگان علم باید توسط شما ادامه پیدا کند.

وی خطاب به برگزیدگان آزمون سراسری با بیان اینکه شانزدهم آذر، روز دانشجو را نیز به شما تبریک می‌گویم، تاکید کرد: به قول شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، بنابراین مؤذن پیشرو است و جامعه را به حرکت درمی‌آورد و عملش در راه کسب خدا است؛ رهبر معظم انقلاب نیز خطاب به دانشجویان می‌فرمایند حضور در عرصه علمی و سیاسی مهم‌ترین انتظار بنده از شماست، دانشجو در طول تاریخ ظلم‌ستیز و استکبارستیز بوده و این انتظار از فرزندان خانواده ایثار و شهادت است که ضمن طی کردن راه علمی در عرصه سیاسی و فرهنگی فعالیت کنند، زیرا نگاه جامعه به آن‌هاست و جامعه آن‌ها را رصد می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم رشد ۵۵ درصدی قبولی داوطلبان در کنکور سراسری ادامه پیدا کند و اکثر رتبه‌های برتر کنکور از خانواده شاهد و ایثارگران باشد و با برنامه‌ریزی خوب معاونت مربوطه در این مسیر گام برداریم.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اصل نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحول است و البته شرط معدل در کنکور بسیار خوب است و امیدواریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تحولی در این حوزه رخ دهد.

کد خبر 710907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.