خودروسازان داخلی نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری را تامین کنند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار دستگاه به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه، گفت: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تامین به دو هزار اتوبوس نیز برسد؛ خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، مهدی چمران امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در حاشیه یکصدونودونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی تبصره بودجه یکی از اقدامات مثبت در دوره‌های قبلی است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا اثر دارد، یادآور شد: عمر خودروهای شهرداری گذشته و مرتب باید معاینه فنی شوند؛ معاینه‌ای که باطل می‌شود به دلیل دودزا بودن است و باید اصلاحات صورت بگیرد، پلیس این ابطال را انجام می‌دهد تا صاحبان خودروهایی که حتی معاینه فنی دارند، نسبت به تعمیرات خودروی خود اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه امروز خود با فراکسیون مدیریت شهری مجلس، خاطرنشان کرد: شهردار، اعضای شورا و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس در این جلسه حضور داشتند و نامه‌ای نیز به رئیس مجلس ارسال و دغدغه‌های خود را مطرح کردیم.

چمران با تاکید بر اینکه اساسنامه سازمان شهرداری‌ها به مجلس ارائه شده است، اضافه کرد: این اساسنامه رأی نیاورد و قرار شد اصلاح شود به دلیل آن که در اساسنامه نظارت و راهبری از شوراها گرفته شده و به سازمان شهرداری‌ها سپرده شده بود. تنها ابزاری که در دست ماست نظارت است و آن اختیار را نیز قرار بود از شورا بگیرند.

وی با بیان اینکه باید پایانه شرق در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود، اضافه کرد: من از روند مثبت یا منفی کار اطلاعی ندارم اما در جریان هستیم که عملیات عمرانی در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار دستگاه به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تصریح کرد: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تأمین به دو هزار اتوبوس نیز برسد. متأسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که ۵۰ اتوبوس تحویل می‌دهد و چون خوش قول است این تعداد را تحویل خواهد داد، اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به هزار دستگاه نیز برسد.

چمران با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است، گفت: البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد چون ۱۰ تا ۱۲ سال خط تولید آنها تعطیل بوده است و تا این خط راه‌اندازی شود، زمان‌بر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند.

وی افزود: با چینی‌ها قرارداد بسته و تاکید شد که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود، اما ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت ۴۵۰ اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.

کد خبر 710897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.