تحلیل بورس امروز / روز متعادل بازار سرمایه

امروز ۲۱۸ نماد مثبت و ۲۱۱ نماد منفی بودند و در بازار فرابورس ۱۸۶ نماد مثبت و ۱۳۹ نماد منفی بودند پیش بینی می‌شود روند بازار بر همین منوال در طی روزهای آینده باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار امروز در ابتدا پر عرضه بود و سپس رفته رفته کمی تقاضا بهبود پیدا کرد، همانطور که در گزارش پیش از بازار اشاره شد بازار امروز یک روند متعادلی داشت با تمام توان خود بازار امروز رشد ۱۱۲ واحدی داشت و به محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی رسید، ارزش معاملات برابر با چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است حجم معاملات نیز برابر با شش میلیارد و ۸۶۶ میلیون برگه سهم بود.

در بازار امروز دو نماد «فولاد» و «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و نمادهای «شپنا»، «وبملت»، «شبندر»، «شستا» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در بازار فرابورس نیز روند مثبت بود و شاهد رشد ۶۳ واحدی شاخص فرابورس بودیم، ارزش معاملات نیز برابر با چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد و ۵۲۳ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای «کگهر»، «انتخاب»، «تجلی» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و نمادهای «وسپهر»، «هرمز»، «فجهان» بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

۲۱۸ نماد مثبت و ۲۱۱ نماد منفی بودند و در بازار فرابورس ۱۸۶ نماد مثبت و ۱۳۹ نماد منفی بودند پیش بینی می‌شود روند بازار بر همین منوال در طی روزهای آینده باشد.

همه معادن و ماشین آلات «تجلی» تجدید ارزیابی می‌شوند

دارایی‌های تجلی اعم از معادن، پروانه‌های اکتشاف، بهره برداری به همراه ماشین آلات حفاری و اکتشاف شناسایی شده و مسیر قانونی ارزش گذاری را طی می‌کند

تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی، مشمول مالیات نیست

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اعلام کرد: در تجدید ارزیابی، هیچ نوع فرآیند اقتصادی منجر به ورود وجه نقد نمی‌شود و توان عملیاتی یا مالی واحد اقتصادی نیز تغییر نمی‌کند و صرفاً ارزش دارایی‌های موجود واحد به روز رسانی می‌شود لذا آن چه که تحت عنوان تجدید ارزیابی به سرمایه شرکت اضافه می‌شود، درآمد نقدی نیست که مشمول مالیات باشد.

پایان پذیره‌نویسی ۴۵۵۰ میلیارد تومانی در بازار اولیه

امروز بزرگ‌ترین تأمین مالی تاریخ بازار سرمایه در بازار اولیه فرابورس ایران با اتمام پذیره‌نویسی ۴۵۵۰ میلیارد تومانی ناشی از سلب حق تقدم شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس محقق شد.

آمار مشارکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی بیش از ۹ میلیارد سهم «فصباح» نشان از استقبال بی‌سابقه سرمایه‌گذاران حقیقی دارد؛ به این ترتیب که ۷۲ هزار شخص حقیقی به میزان ۱,۷۰۰ میلیارد تومان از سهم «فصباح» را خریداری کردند.

همچنین در فرایند این پذیره‌نویسی، تعداد ۷۱ صندوق سرمایه‌گذاری ۸۶۷ میلیارد تومان از «فصباح» را خریداری کردند و ۴۶۶ کد حقوقی، ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در این تأمین مالی مشارکت داشتند.

سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات کنفرانس اطلاع رسانی برگزار کرد و به سوالات پاسخ داد

«وسپهر» در خصوص برنامه برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت که در افزایش سرمایه اخیر از محل آورده و مطالبات سرمایه شرکت به ۷,۵۰۰ میلیارد تومان و نسبت‌های مالی و کفایت سرمایه به حد قابل قبولی رسیده اند و شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید سرمایه گذاری بلند مدت ندارد، ولی تجدید ارزیابی برخی شرکت‌های تابعه با ارزش دارایی قابل توجه در دست بررسی می‌باشد.

شرکت در خصوص عرضه اولیه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش بینی نمود که پذیرش و درج نماد تا ماه آینده و عرضه سهام با توجه به شرایط بازار تا پایان سال انجام شود. همچنین شرکت به سوالاتی در خصوص سایر برنامه‌های عرضه اولیه، توضیح تغییرات سود، و برنامه سرمایه گذاری و … پاسخ داد.

تغییرات بازار

تحلیل بورس امروز / روز متعادل بازار سرمایه

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز / روز متعادل بازار سرمایه

کد خبر 710885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.