رضا اسدی؛ مهاجمی که همه مربیان دوست دارند یکی همچون او را در تیم‌شان داشته باشند

رضا اسدی مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان تا اینجای فصل موفق به ثبت هفت گل و سه پاس‌گل در لیگ برتر شده و تاثیرگذارترین بازیکن طلایی‌پوشان به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا اسدی مهاجم فعلی تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ابتدای دوران فوتبالش، مهاجم نبوده و پست اصلی او در تیم‌های سابق خود همچون سایپا و پرسپولیس تهران هافبک‌دفاعی بوده است. نقطه آغاز تحول سبک بازی رضا اسدی، به پاکو خمز ربط پیدا می‌کند؛ چرا که سرمربی اسپانیایی تی‌تی‌ها، وی را یک‌خط جلوتر آورد و از اسدی و محمد عباس‌زاده زوج بسیار خوبی در خط حمله تراکتور ساخت.

گلزنی در بازی‌های سرنوشت‌ساز خصیصه مهم آقای‌گل فعلی لیگ برتر

یکی از خصوصیات رضا اسدی در این فصل گلزنی در بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز بوده است. او در هفته نخست یکی از سه گل تیمش به تراکتور را زد و هفته بعد در دربی اصفهان روی هر دو گل تیمش موثر بود و به‌جز گلی که از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند، یک پاس‌گل تماشایی هم برای شهریار مغانلو فراهم نمود. اوج درخشش این بازیکن ۲۷ ساله برابر سرخابی‌های پایتخت بود. سپاهان هر دو بازی خانگی را با نتیجه یک بر صفر برد و گلزن هر دو مسابقه نیز رضا اسدی بود.

رضا اسدی؛ مهاجمی که همه مربیان دوست دارند یکی همچون او را در تیم‌شان داشته باشند

او در جدال با استقلال در دقیقه نهم اوقات تلف شده نیمه‌اول، توپ برگشتی از پنالتی‌ای که از دست داده بود را تبدیل به گل کرد و تنها باخت تیم جواد نکونام تا به اینجای فصل را رقم زد. چند هفته بعد نیز نوبت به پرسپولیس رسید تا اولین شکست خود را به واسطه گل رضا اسدی متحمل شود. مهاجم طلایی‌پوشان با یک ضربه ایستگاهی تماشایی علیرضا بیرانوند را تسلیم کرد و سه امتیاز دیگر را به اندوخته‌های سپاهان افزود.

نمایش شگفت‌انگیز رضا مقابل ۸۰ درصد رقبا

از ۱۳ بازی این فصل رضا اسدی تنها در برابر نیروی‌هوایی عراق و نساجی مازندران موفق به گلزنی و ارسال پاس گل نشده است. اسدی در دیگر مسابقات یکی از برجسته‌ترین مهره‌های تیمش بوده و با زدن ۹ گل و ارسال ۲ پاس گل نمایشی شگفت‌انگیز به منصه ظهور گذاشته است. اوج درخشش رضا در لیگ برتر بوده و او توانسته با به‌ثمر رساندن ۷ گل، به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. تراکتور، ذوب‌آهن، استقلال، پیکان، صنعت‌نفت، آلمالیق، ملوان و پرسپولیس قربانیان رضا اسدی تا به اینجای کار بوده‌اند.

رضا اسدی؛ مهاجمی که همه مربیان دوست دارند یکی همچون او را در تیم‌شان داشته باشند

وی پنج گل در نیمه نخست و چهار گل در ۴۵ دقیقه دوم به‌ثمر رسانده و بعد از ناکامی در مسابقه با نساجی خللی در مسیرش به‌وجود نیامد و موفق شد دروازه تیم‌های ملوان و پرسپولیس را باز کند و مقابل آلمالیق هم یک به جز گلی که زد، یک پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرد.

مهاجمی که به پیراهن تیم‌ملی هم رسید و ارزش وی ۱.۵ میلیون یورو شد

اسدی بعد از وقفه‌ای، دوباره در جمع بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی حضور دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و او به همین روند ایده‌آل ادامه دهد، می‌تواند برای اولین‌بار طعم حضور در رویداد مهمی، چون جام ملت‌های آسیا را بچشد و مهره‌ای کارساز برای تیم امیر قلعه‌نویی باشد. توانایی این بازیکن ۱۹۰ سانتی‌متری در زدن ضربات سر چیزی است که سرمربی تیم ملی به این سادگی‌ها از کنار آن عبور نخواهد کرد. تا به اینجا افغانستان، تنها تیمی بوده که اسدی موفق شده در لباس تیم ملی دروازه‌اش را باز کند.

این بازیکن بعد از حضور دوباره در خط حمله تراکتور، روز به روز بر ارزشش اضافه شد و حالا که در سپاهان حضور دارد، ۱.۵ میلیون یورو در سایت ترانسفرمارکت ارزش‌گذاری شده است. اسدی که در فصل جاری در پست مهاجم برای سپاهان بازی می‌کند روز گذشته در بازی سپاهان و مس رفسنجان از روی نیمکت کار را آغاز کرد و در دقیقه ۶۶ به جای عیسی آل‌کثیر وارد زمین شد.

رضا اسدی؛ مهاجمی که همه مربیان دوست دارند یکی همچون او را در تیم‌شان داشته باشند

اسدی که تا پیش از مصاف با مس رفسنجان با ثبت ۷ گل بهترین گلزن مسابقات لقب گرفته است، در این مسابقه بلافاصله پس از ورود به زمین شهریار مغانلو را با پاس خود مقابل دروازه خالی در موقعیت گلزنی قرار داد و این مهاجم هم با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه مس را برای سومین مرتبه باز کرد تا خیلی زود حضورش در زمین را به رخ بکشد و سومین پاس‌گل فصل خود را هم ثبت کرد.

رضا اسدی رکوردشکن جدید طلایی‌پوشان نصف‌جهان؟

مهاجم درخشان طلایی‌پوشان فصل گذشته هم در تراکتور تا یک‌قدمی آقای‌گلی جلو آمد اما در هفته‌های پایانی، شهریار مغانلو، هم‌تیمی فعلی وی، گوی سبقت را از اسدی ربود و مغانلو با سیزده گل توانست آقای گل لیگ بیست و دوم شود. در فصل جاری، مغانلو به دلیل مصدومیت‌های گاه و بیگاه، نتوانسته موفقیت و درخشش فصل گذشته را تکرار کند و در عوض، رضا اسدی به خوبی جای خالی او را در خط حمله پر کرده تا نبود شهریار، احساس نشود.

رضا اسدی می‌تواند با رسیدن به عنوان آقای‌گلی، پنجمین بازیکن از سپاهان شود که این جایزه را از آن خود می‌کند؛ ادموند بزیک در لیگ دوم، عماد رضا در لیگ نهم، کی‌روش استنلی در لیگ هجدهم و سجاد شهباززاده در لیگ بیستم، بازیکنانی بودند که در لیگ‌های پیشین، موفق شده‌اند جایزه آقای‌گلی را با لباس سپاهان به‌خود اختصاص دهند.

کد خبر 710867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.