صنایع قدیمی و زیان‌آور در اولویت انتقال به شعاع ۵۰ کیلومتری شهر

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به گسترش شهر، بعضی صنایع باید به شعاع بالای ۵۰ کیلومتر منتقل شوند، در این راستا صنایع قدیمی و زیان‌آور در اولویت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: در این ایام فضاسازی شهر باید فاطمی باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مردم، احترام به مردم و رفع مشکل آن‌ها با این رویکرد که اگر در موردی بین شهرداری و مردم شبهه پیدا کردید،، طرف مردم را بگیرید، افزود: احترام به کرامت‌های انسانی افراد در مدیریت شهری بسیار مهم است، در شهرداری بیش از ۳۷۰ خدمت داریم که هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای رفع مشکلات مردم ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاکید آیت‌الله مظاهری بر خدمت به مردم گفت: در شورای دوم خدمت مرحوم پرورش رسیدیم که ایشان نیز در مهم‌ترین رهنمود خود خدمت به مردم را بیان کردند.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: مردم گاهی در مواجهه با مسائل شهری نگران می‌شوند، بنابراین وظیفه مسئولان از جمله شهردار این است که به رفع مشکلات مردم اهتمام بورزد، در همین راستا لایحه غدیر تا غدیر در نظر گرفته شده است تا بخشی از مشکلات مردم به‌ویژه مناطق محروم رفع شود.

وی با بیان اینکه اصفهان روزهای گذشته با هوای آلوده دست به گریبان بوده است، گفت: مسئولان باید فکری به حال صنایع کنند، همچنین جا دارد با توجه به گسترش شهر، بعضی صنایع به شعاع بالای ۵۰ کیلومتر منتقل شوند، در این راستا صنایع قدیمی و زیان‌آور در اولویت قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان شهر تاریخی است و تاب این شرایط را ندارد، بنابراین رفع علل آلایندگی هوا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: رفع مشکلات حمل‌ونقلی شامل ایجاد توسعه خطوط اتوبوس تندرو و توجه به توسعه قطار شهری، راه‌اندازی خط دو و کم کردن سر فاصله حرکت قطارهای خط یک، برقی‌کردن اتوبوس و تاکسی، از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

وی گفت: توسعه و حفظ نگهداری فضای سبز، جاری‌شدن آب در زاینده‌رود به‌صورت دائم و رسیدن آب به تالاب گاوخونی از دیگر اقدامات محیط زیستی مهمی است که موجب نجات اصفهان از فرونشست زمین می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تحقق مدیریت واحد شهری افزود: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب بر اهمیت جایگاه شوراها تاکید کردند، بر این اساس دولت نمی‌تواند همه جا را اداره کند و هر شهر باید برای خود تصمیم‌گیری کند.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: دولت برای خروج از بحران‌های اقتصادی و مدیریت تورم‌زا و رکود باید بعضی مسئولیت‌هایی که جنبه محلی دارد را به‌صورت آزمایشی به مشهد، اصفهان و تهران واگذار کند؛ به‌طور قطع نتیجه این تصمیم را تا چند سال آینده خواهد دید.

کد خبر 710841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.