بلبشویی که شاید قرار است به «صحنه‌زنی» ختم شود!

پرسپولیس تهران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، اما مسئولان روابط‌عمومی این تیم از آنجایی که می‌دانند «بهترین دفاع حمله است» به‌جای پاسخگو بودن رویکردی را مد نظر قرار داده‌اند که بیشتر تداعی‌کننده تقابل است تا تعامل و شاید هم منظور دیگری از این برخوردها برای خود متصورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر ساعات خوبی را پشت سر نگذاشته است و مسئولان این تیم همه تلاش‌هایشان را صورت می‌دهند تا وضعیت این تیم پایدار به‌نظر برسد، اما حقایق به‌گونه‌ای دیگر است و حاشیه‌های اطراف این تیم به شدت محسوس است.

به‌دست آوردن یک پیروزی پس از شش ناکامی

شاگردان گل‌محمدی پیش از تقابل با هوادار، آخرین برد خود را دوم آبان مقابل استقلال تاجیکستان جشن گرفتند و با دو گل در ورزشگاه آزادی به پیروزی رسیدند، اما پس از آن مستطیل سبز روی خوش به آن‌ها نشان نداد و در برابر ملوان و صنعت نفت به ترتیب با نتایج صفر - صفر و دو - دو متوقف شدند.

دیدار برگشت برابر نماینده تاجیکستان به تساوی یک - یک انجامید. در ادامه نوبت به جدال بزرگ مقابل سپاهان رسید که طلایی‌پوشان اصفهانی موفق شدند با سوپر گل رضا اسدی، ۳ امتیاز را از آن خود کنند. نمایش ضعیف تیم پایتخت‌نشین در لیگ قهرمانان آسیا ادامه پیدا کرد و آن‌ها پس از تساوی بدون گل در عربستان مقابل النصر، با حساب دو بر یک به الدحیل باختند تا از گردونه مسابقات آسیایی حذف شوند.

روز گذشته هواداران قرمزپوشان پایتخت پس از ۴۶ روز در دیدارهای رسمی و برای نخستین‌بار در آذرماه، شاهد پیروزی تیم محبوبشان پیش از دربی بزرگ پایتخت با گلی که به عقیده برخی کارشناسان در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است، بودند.

بلبشویی که شاید قرار است به «صحنه‌زنی» ختم شود!

اختلافی که کار را به اینستاگرام کشاند

اختلاف رضا درویش و یحیی گل‌محمدی شاید بر کمتر کسی پوشیده باشد. پس از جذب نبیل باهویی، یحیی گل‌محمدی به‌صراحت اعلام کرد بازیکن دیگری را می‌خواسته و نبیل باهویی بدون هماهنگی او و از سوی مدیریت باشگاه جذب شده است.

بلبشویی که شاید قرار است به «صحنه‌زنی» ختم شود!

یحیی گل‌محمدی که سابقه طولانی در قهر و آشتی را به نام خود به ثبت رسانده است، پس از جریمه باشگاه پرسپولیس و کسر ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم، در رختکن حاضر شد، اما تمرین قرمزها برگزار نشد. یحیی گل‌محمدی قرار بود مصاحبه تند و تیزی انجام دهد، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و او ورزشگاه شهید کاظمی را ترک کرد. پس از آن و در فضای مجازی خبری مبنی بر آنفالو کردن رضا درویش از سوی یحیی گل‌محمدی منتشر شد.

بلبشویی که شاید قرار است به «صحنه‌زنی» ختم شود!

بیانیه نوشتن بازیکنان پرسپولیس تهران علیه درویش و درخواست برای برکناری وی

بازیکنان پرسپولیس پس از کسر ۱۰ درصد از مبلغ قراردادهایشان خطاب به مدیریت باشگاه نوشتند که چرا فصل گذشته با شکست مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی این طور جریمه نکردید؟ در ادامه این پیام با اشاره به پرداخت نشدن پاداش پیروزی در هر بازی، آمده است که مدیریت باشگاه به علت ناتوانی در پرداخت، بهانه کرد که اجازه تخصیص پاداش داده نشده است. پیام بازیکنان پرسپولیس را در ادامه می‌خوانیم:

«نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم. اساساً زیاد اهل حرف زدن نیستیم و در این چند سال حرف‌هایمان را در زمین فوتبال زده‌ایم. همه باشگاه‌ها هزینه می‌کنند تا جام ببرند، اما فصل پیش این ما بودیم که به لطف خدا و حمایت هواداران هر سه جام را گرفتیم، آن هم در فصلی که بعدتر، با انتشار قراردادها مشخص شد از خیلی تیم‌های دیگر دریافتی کمتری داشته‌ایم. صد البته منتی نیست و هر کاری کردیم برای سربلندی پرسپولیس و خوشحالی هواداران بوده اما در این چند وقت آن‌قدر بی‌احترامی و توهین دیدیم که ناچاریم واقعیت‌هایی را که خیلی وقت است گریبان تیم را گرفته، بازگو کنیم.

بعد از کسب سه‌گانه، اتفاقی که تنها دو بار در تاریخ لیگ برتر ایران رخ داده، توقع احترام و توجه بیشتری از سوی مسئولان باشگاه داشتیم. اما از سوی باشگاه پاداشی برای این قهرمانی‌ها در نظر گرفته نشد که هیچ، حتی به خود زحمت ندادند با حضور در رختکن چه بعد از قهرمانی و چه در تمرینات پیش‌فصل یک خسته نباشید به اعضای تیم بگویند.

حقیقت این است که ما از مدیرعاملی که بعد از کسب سه‌گانه، بارها در رسانه‌ها مصاحبه کرد که ای کاش قهرمان نمی‌شدیم (!) دیگر توقع هیچ احترام و رفتار درستی نداریم. شما که از پرداخت آپشن‌های ساده قرارداد اعضای تیم عاجزید، چطور خودتان را مناسب جایگاه مدیریت بر باشگاه بزرگ پرسپولیس می‌دانید؟

بلبشویی که شاید قرار است به «صحنه‌زنی» ختم شود!

مدیریت باشگاه در تمرینات پیش‌فصل چندین بار وعده داد که آپشن‌های قراردادها حتماً تا قبل از شروع لیگ پرداخت می‌شود. وعده‌ای که متأسفانه فقط در حد دروغ بود و اعضای تیم بارها روی این وعده سرکاری حساب کردند اما هر بار امروز و فردا می‌شنیدیم. دست آخر بعد از آن همه دروغ و با تأخیر فراوان، فقط ۵۰ درصد آپشن‌های قراردادها پرداخت شد!

از این گذشته، در ابتدای فصل قرار بود برای آماده‌سازی بهتر به اردوی خارجی برویم که ضعف مدیریتی اینجا هم گریبان تیم را گرفت و در صورتی که به تیم اعلام شده بود عازم سفر هستیم، شبانه اردو لغو شد. درست مثل سال گذشته که نتوانستند یک اردوی خارجی برای تیم فراهم کنند.

ناتوانی مدیران باشگاه در درآمدزایی و رفع موانع بر هیچکس پوشیده نیست. چرا باشگاهی مثل پرسپولیس نباید چند اسپانسر و حامی مالی قوی داشته باشد؟ چرا با وجود گذشت ۹ هفته از لیگ، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از فضای پشت پیراهن و سایر بسترهای تبلیغاتی نیست؟

چرا باشگاهی مثل پرسپولیس که با بهترین تیم‌های قاره آسیا همگروه شده در گرفتن یک پرواز چارتر به زمان دلخواه خود ناتوان است؟ ما سه روز در تاجیکستان بودیم اما به‌خاطر برنامه‌ریزی غلط باشگاه و در برنامه فشرده بازی‌های داخلی و آسیایی، دو شب استراحت و خواب را از دست دادیم، چرا که ساعت پروازها در بدترین زمان ممکن بود.

در طول این مدت، بیشتر از مشکلات مالی و کمبود امکانات، از بی‌احترامی و رفتار توهین‌آمیز مدیریت ناراحت بودیم. می‌دانیم که بازی در پرسپولیس چه افتخار بزرگی است و اگر فقط توقعات مالی داشتیم، به باشگاه‌های دیگری می‌رفتیم که تا دو برابر هم به ما پیشنهاد دادند اما برای تکرار قهرمانی‌ها و افتخارات و به عشق هواداران ماندیم. هنوز که هنوز است باورمان نمی‌شود که به خاطر اولین باخت بعد از ۲۰ بازی داخلی باشگاه، تیم را ۱۰ درصد جریمه کرده باشد!

تصمیمی که مشخص نیست دقیقاً چه جریانی پشت آن است وقتی هیچکدام از اعضای هیئت مدیره این جریمه را گردن نمی‌گیرند! اصلاً این جریمه مبنای قانونی ندارد. به که بگوییم که هیئت مدیره‌ای داریم که نمی‌دانند جریمه اعضای تیم حتی اگر در قراردادشان آمده باشد هم غیرقانونی است؟! چرا سال گذشته که در خانه به همین تیم باختیم تیم را جریمه نکردید؟ چون مطمئن بودید که قهرمان نمی‌شویم؟ چرا این‌قدر راحت تیم را به حاشیه بردید؟ مطمئنید که شما دشمن پرسپولیس نیستید؟

مدیریتی که در جذب اسپانسر و درآمدزایی ناتوان است و از قهرمانی تیمش ناراحت می‌شود، باید این کمبودها را با جریمه کردن اعضای تیم جبران کند؟ واقعاً دردناک است که باشگاهی مثل پرسپولیس بعد از سه قهرمانی در یک فصل باید چنین مشکلاتی داشته باشد. مدیران باشگاه حتی از پرداخت یک پاداش ساده با مبلغ بسیار کم بعد از بردهای تیم عاجز بودند و بهانه آوردند که با پرداخت پاداش مخالفت شده! پس چطور باشگاه‌های دیگر چنین مشکلی ندارند؟! این هم از ضعف شدید شما بود که با چنین بهانه‌هایی سعی در سرپوش گذاشتن روی ناتوانی خودتان داشتید. اینها فقط بخشی از مشکلات بود؛ نداشتن زمین تمرین دوم، قطع شدن چند باره غذای تیم، عدم تأمین به موقع لباس برای اعضای تیم و … مسائل دیگری است که در این ماه‌ها با آن روبرو بوده‌ایم.

ما با تلاش زیاد و لطف خدا و حمایت هواداران برای این باشگاه بزرگ سه قهرمانی آوردیم. آیا شما هم به وظایفتان درست عمل کردید؟ باز هم می‌پرسیم، آیا خود را برای نشستن بر صندلی مدیریت بزرگترین باشگاه ایران مناسب می‌دانید؟ اگر نمی‌توانید، فضا را باز کنید تا یک مدیر دلسوز که از قهرمانی تیمش ناراحت نشود و توان درآمدزایی داشته باشد، بیاید و به پرسپولیس کمک کند.»

شایعه جانشینی خارجی برای گل‌محمدی

هنوز تکلیف یحیی گل‌محمدی با باشگاه مشخص نشده است و زمان آن رسیده است که این سرمربی ایرانی تصمیم خود را بگیرد و مشخص کند که آیا می‌ماند یا خیر؟ طی روز گذشته اطراف باشگاه پرسپولیس شایعه شده است که مدیران و اعضای هیئت مدیره بیکار نشسته‌اند و در صورتی که با یحیی به توافق نرسند و نتوانند خواسته‌های وی را برآورده کنند، یک مربی خارجی بزرگ را جایگزین او کنند.

بر اساس گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها در ماه‌های گذشته دو نفر از اعضای هیئت مدیره با دو مربی به نام آلمانی هم صحبت‌های مقدماتی را انجام داده‌اند تا اگر یحیی نیامد، تیم بدون سرمربی باقی نماند!

بلبشویی که شاید قرار است به «صحنه‌زنی» ختم شود!

در جدیدترین حواشی به وجود آمده اطراف باشگاه پرسپولیس حالا این‌بار پای رسانه‌ها هم به میان آمده است و نوک پیکان پرسپولیس به سمت خبرنگاران قرار گرفته و آنها را متهم به حملات غیرمنصفانه به مسئولان این باشگاه کرده است. شاید مسئولان باشگاه پرسپولیس به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین دفاع حمله است!

شاید به قول سهراب سپهری وقت آن رسیده است تا به روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس بگوییم «چشم‌ها را باید شست و جور دیگر باید دید.»

کد خبر 710822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.