نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه سروسامان می‌گیرد

کلان‌شهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد که سالانه موجب بروز تصادفات و حوادث منجر به فوت می‌شود، موضوعی که مسئولان استان را بر آن داشت تا درصدد رفع نواقص این نقاط برآیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رفع نقاط حادثه‌خیز از مهم‌ترین مطالبات شهروندان کرمانشاهی طی سال‌های اخیر بوده است، موضوعی که نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف و جدیت آن‌ها برای اصلاح این نقاط است.

به گفته مسئولان استان، ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه شناسایی شده که اصلاح آن‌ها نیازمند اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی است تا با رفع نواقص موجود شاهد کاهش سوانح به‌ویژه حوادث ترافیکی باشیم.

طبق آنچه که مسئولان راهنمایی و رانندگی کرمانشاه اعلام می‌کنند تنها در هشت ماه نخست سال جاری بیش از ۸۰ نفر در حوادث ترافیکی شهر کرمانشاه جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته آمار جان‌باختگان حدود ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نبود سرعتکاه یا استاندارد نبودن آن‌ها در معابر، نبود پل هوایی عابر پیاده به تعداد کافی، نبود چراغ چشمک‌زن در بعضی معابر، کافی نبودن نور بلوارها و بزرگراه‌ها و نصب نشدن نرده در میانه بلوار از مهم‌ترین علل وقوع سوانح به‌شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که شهروندان کرمانشاهی در ملاقات‌های خود با مسئولان مطرح می‌کنند، ایمن‌سازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیزی است که جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد؛ مسئله‌ای که به نظر می‌رسد جدی‌تر از گذشته در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

بازدیدهای متعدد میدانی مسئولان از نقاط حادثه‌خیز و پرترافیک شهری کرمانشاه این بار نه در حرف، بلکه در عمل رنگ واقعیت به خود گرفته است و دستگاه‌های متولی با محوریت پلیس تاکنون از چندین نقطه بازدید کرده‌اند و اقدامات اولیه برای رفع این نقاط حادثه‌خیز انجام شده است.

بزرگراه امام خمینی (ره)، بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی، مسیر میدان آزادی به فردوسی، میدان نیایش، سه‌راه قزانچی تا ایستگاه بازرسی شهید کرانی، میدان آناهیتا و پروژه تعریض پل قره‌سو از نقاطی بوده که تاکنون مورد بازدید میدانی مسئولان قرار گرفته است.

بدون شک همین بازدیدها و حضورهای میدانی سبب شناسایی بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن‌ها شده است که آمار تلفات را نیز تا حد قابل قبولی کاهش خواهد داد، در همین راستا فرمانده انتظامی و شهردار کرمانشاه به عنوان سردمداران اجرای طرح رفع نقاط حادثه‌خیز ابراز امیدواری کرده‌اند با انجام این کار شاهد بهبود وضعیت و کاهش سوانح و تلفات در سطح شهر کرمانشاه باشیم.

نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه سروسامان می‌گیرد

دستگاه‌هایی که برای رفع نقاط حادثه‌خیز کوتاهی کنند به مردم معرفی می‌شوند

سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در مرکز استان خبر می‌دهد و می‌گوید: دستگاه‌های مسئول که به وظایف خود برای رفع این نقاط کوتاهی کنند، توسط پلیس به مردم و دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها است نقاط حادثه‌خیز شهر کرمانشاه باعث آزار مردم شده و جان بسیاری از شهروندان را گرفته است، می‌افزاید: امروز یکی از مطالبات مردم در ملاقات‌های عمومی رفع این نقاط است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح می‌کند: سال‌ها است اقدام مؤثری برای رفع نقاط حادثه‌خیز نشده و همین موضوع باعث شده است تا سالانه شاهد حوادث و اتفاقات ناگواری باشیم و ده‌ها نفر از همشهریان خود را از دست بدهیم.

حاجیان ادامه می‌دهد: پلیس نمی‌توانست دست روی دست بگذارد و مرگ شهروندان خود را به نظاره بنشیند؛ بنابراین تصمیم بر رفع نقاط حادثه‌خیز گرفتیم.

وی اضافه می‌کند: بر همین مبنا از دستگاه‌های متولی همچون شهرداری، دادستانی، استانداری و مدیران دستگاه‌های مربوطه درخواست کردیم به همراه پلیس ابتدا در بازدیدهای میدانی مشکلات، معایب و نواقص را شناسایی و سپس نسبت به رفع آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح می‌کند: طی یک هفته اخیر اقدامات خوبی در راستای شناسایی مشکلات و معایب نقاط حادثه‌خیز برداشته شده است و تاکنون از مناطق و محورهای زیادی به صورت میدانی بازدید صورت گرفته و دستورات لازم صادر شده است.

سردار حاجیان تاکید می‌کند: نخستین بازدیدها از بزرگراه‌های امام خمینی (ره)، شهید حاج قاسم سلیمانی و میدان نیایش کرمانشاه صورت گرفت و پس از آن نیز مسیر میدان آزادی تا میدان فردوسی،، سه‌راه قزانچی تا ایستگاه بازرسی شهید کرانی، میدان آناهیتا و پروژه تعریض پل قره‌سو مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار می‌کند: در بازدیدهای صورت گرفته از بزرگراه‌های امام خمینی (ره) و شهید سلیمانی، مقرر شد شهرداری و شرکت توزیع برق استان نسبت به نصب پل عابر پیاده، نصب نرده، خط‌کشی طولی و رفع نقص نور مقابل شهرک ده پهن روبه‌روی دانشکده کشاورزی، حدفاصل سه‌راه حافظیه تا بلوار غیرتمند اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه می‌کند: مقرر شد میدان آناهیتا و سه‌راه قزانچی تا ایست بازرسی شهید کرانی (مقابل پاسگاه پلیس راه کرمانشاه - سنندج) و معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری کرمانشاه تا ۱۰ روز آینده اصلاحات لازم انجام شود و ورودی شهر کرمانشاه از سمت کردستان با طراحی جدید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و نسبت به اصلاح سرعتکاه‌های موجود و افزایش باندهای تردد اقدام شود.

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه بازدید از نقاط حادثه‌خیز و پرترافیک شهر کرمانشاه ادامه پیدا می‌کند، می‌گوید: شهروندان مطمئن باشند دستگاه‌هایی که به وظایف قانونی خود در برابر رفع نقص این نقاط اقدام نکنند به مقامات قضائی معرفی خواهند شد.

نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه سروسامان می‌گیرد

شهرداری برای رفع مشکلات همیشه پای کار بوده است

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه نیز تاکید می‌کند: شهرداری همواره خود را مکلف دانسته است که برای رفع مشکلات شهروندان پای کار باشد و تلاش کرده است در حد توان خود گره از مشکلات آن‌ها بگشاید.

وی با اشاره به آغاز طرح اصلاح نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه با محوریت پلیس می‌افزاید: این کار با ابتکار سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان آغاز شده است و شهرداری نیز از آن استقبال می‌کند و از همان ابتدا پای کار آمده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان می‌کند: اقدامات شهرداری برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه ایمن‌سازی معابر و کاهش تصادفات از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و با پای کار آمدن پلیس به‌صورت جدی‌تر ادامه خواهد یافت.

نوروزی یکی از اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی تردد شهروندان را احداث معابر جدید در کرمانشاه عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: این اقدام در کاهش سوانح مؤثر خواهد بود و شاهد افزایش ایمنی خواهیم بود.

وی اضافه می‌کند: با هدف روشن‌سازی معابر و اصلاح نور بعضی بلوارها، اقدامات لازم با همکاری شرکت توزیع برق استان انجام خواهد شد، چراکه تاریکی معابر از اصلی‌ترین علل وقوع سوانح رانندگی به‌شمار می‌رود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه معابر شهری کرمانشاه ظرفیت این حجم از خودروها را ندارد، خاطرنشان می‌کند: یکی دیگر از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ترغیب مردم به استفاده از تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری به جای استفاده از خودروهای شخصی است.

نوروزی تاکید می‌کند: تلاش می‌کنیم با همکاری پلیس و دیگر دستگاه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص نقاط حادثه‌خیز اقدام و شرایطی را برای تردد ایمن شهروندان فراهم کنیم.

کد خبر 710797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.