۳۷۴ تابلوی معابر منطقه ۵ اصفهان به نام و تصویر شهدا مزین شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۳۷۴ کوچه در منطقه پنج به نام شهدای محلات این منطقه مزین شده است، گفت: از این تعداد ۱۷۵ تابلوی لاله در ورودی کوچه‌ها و معابر این منطقه نصب شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تغییر نام کوچه‌های منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: نام شهدا باید زنده نگه داشته شود و یکی از راه‌های گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن نام شهدا، نام‌گذاری اماکن و معابر به نام آن‌ها است.

وی افزود: نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر شهر به‌نام شهدا یکی از اتفاقات خوب و قابل تقدیر سال‌های اخیر است که شهرداری به این موضوع پرداخته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا را از وظایف ذاتی شهرداری است، ادامه داد: شهرداری با تهیه بسته‌های فرهنگی با موضوع و محتوای ایثار و شهادت، می‌تواند فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهد.

۳۷۴ تابلوی معابر منطقه ۵ اصفهان به نام و تصویر شهدا مزین شد

کارگر گفت: نام‌گذاری کوچه و خیابان‌ها به نام شهدا به احترام از خودگذشتگی و برکت خون شهدا است که امنیت و آرامش کشور را مدیون فداکاری آن‌ها هستیم؛ کوچه‌ها را به نام شهدا نام‌گذاری می‌کنیم تا بدانیم از گذرگاه خون کدامین شهید به آرامش رسیده‌ایم و نیاز است که این فرهنگ را رواج دهیم‌.

وی با بیان اینکه ۳۷۴ کوچه در منطقه پنج به نام شهدای محلات این منطقه مزین شده است، تصریح کرد: تابلوهای این معابر به‌تازگی تعویض شده و با تصاویر شهدا جلوه‌ای دیگر به خود گرفته است و از این تعداد، تمثال ۳۶۳ شهید روی تابلوی دیوارکوب معابر تائید، چاپ و نصب شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه که ۱۷۵ تابلوی لاله در ورودی کوچه‌ها و معابر نصب شده است، بیان کرد: برای ترویج هرچه بیشتر ایثار و شهادت باید اهتمام ورزیم، درباره شهدا و ابعاد شخصیتی آن‌ها پژوهش‌های بیشتری انجام دهیم و به نسل جوان بگوییم که شهدا به آنچه می‌گفتند، اعتقاد داشتند و توانستند حماسه‌آفرینی کنند.

کد خبر 710787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.