جان انسان‌ها بیش از هزینه‌های جابه‌جایی یا تعطیلی یک صنعت ارزش دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جان انسان‌ها بیش از هزینه‌های جابه‌جایی یا تعطیلی یک صنعت ارزش دارد، گفت: با فقدان قانون یا ضعف نظارت، صنایع متعددی شامل چهار هزار واحد بزرگ و کوچک در اطراف شهر مستقر شده‌اند که موجب بروز انواع آلودگی‌ها در این فصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در نطق پیش از دستور صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان تأثیر بسزایی در رشد و بالندگی کشور دارند و مشارکت این قشر در عرصه‌های مختلف روزبه‌روز بیشتر می‌شود که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به آلودگی هوا افزود: از ماه‌ها قبل پیگیر این معضل بودیم همان‌طور که در نیروگاه شهید منتظری حضور پیدا کرده و مشکلات را از نزدیک بررسی کردیم؛ در همین راستا جلساتی با حضور مدیرکل محیط زیست داشتیم، ضمن اینکه قرار است در جلسه کمیسیون تلفیق با مسئولان محیط زیست و صنایع اصفهان جلسه‌ای داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش منابع آلاینده ثابت و متحرک افزود: همواره بین درصد نقش این دو نوع آلاینده مباحثی مطرح بوده که فارغ از آن، مشخص است که صنایعی در اطراف شهر توسعه پیدا کرده‌اند.

انتظار ما انتقال این صنایع به محدوده‌ای دور از شهر است و چاره‌ای جز این نیست، البته این انتقال نیازمند قانون، متولی، عزم و اراده است

نورصالحی افزود: با فقدان قانون یا ضعف نظارت صنایع متعددی شامل چهار هزار واحد بزرگ و کوچک در اطراف شهر مستقر شده‌اند و این سبب بروز انواع آلودگی‌ها در این فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما انتقال این صنایع به محدوده‌ای دور از شهر است و چاره‌ای جز این نیست، البته این انتقال نیازمند قانون، متولی، عزم و اراده است، تصریح کرد: نیروگاه شهید منتظری از جمله صنایع آماده انتقال است و باید برای جابه‌جایی به این صنعت کمک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جان انسان‌ها بیش از هزینه‌های جابه‌جایی یا تعطیلی یک صنعت ارزش دارد، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید آمار مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا را ارائه دهند.

وی در خصوص منابع آلاینده سیار بیان کرد: در خصوص سوخت مصرفی شرایط بهتر است و به‌گفته مسئولان عمده سوخت مصرفی در اصفهان استاندارد بالاتری نسبت به گذشته دارد.

نورصالحی با اشاره به مسئولیت مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: پیش از این شهرداری بیش از ۱۲۰۰ دستگاه داشته است که به‌دلیل مسائل سال‌های گذشته تعداد آن به ۶۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرد، البته مدیریت شهری با هدف تقویت ناوگان اقدام به خریداری ۴۰۰ دستگاه اتوبوس کرده است.

وی افزود: تلاش می‌شود برای هسته مرکزی شهر اصفهان اتوبوس‌های برقی خریداری شود، هرچند که هزینه سنگینی دارد، هر یک از اتوبوس‌های برقی که تولید داخل است، دو برابر یا بیشتر نسبت به اتوبوس‌های دیزلی هزینه دارد؛ در همین راستا تفاهم‌هایی را محقق کردیم که امیدواریم به‌زودی منجر به خرید اتوبوس‌های برقی شود.

از مسئولان کشوری و استانداری برای تأمین ناوگان مترو درخواست کمک داریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سال‌هاست عمر تاکسی‌های شهر بالای ۱۲ سال است و بعضی تاکسی‌ها بیش از ۲۰ سال عمر دارند، برای ورود تاکسی‌های نو دولت باید همراهی کند، همچنین شنیده‌ایم که وزارت صمت درصدد ورود تاکسی برقی است که تزریق این تاکسی‌ها به ناوگان حمل‌ونقل شهرهای بزرگ می‌تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: ترویج استفاده از خودروهای عمومی و وسایل حمل‌ونقل پاک، تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

نورصالحی با بیان اینکه با سفر رئیس سازمان محیط زیست به اصفهان تبدیل ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی به برقی با وام مطرح شد، گفت: از مسئولان کشوری و استانداری برای تأمین ناوگان مترو درخواست کمک داریم، زیرا با افزایش این ناوگان سرفاصله حرکت قطار شهری کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط دوی مترو در حال پیگیری است، گفت: مدیریت شهری به تنهایی حریف تمام مشکلات نخواهد بود، بنابراین از استاندار و وزیر کشور که قبول دارند اصفهان جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور است، انتظار حمایت بیشتری داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توصیه به شهروندان افزود: مردم نیز به استفاده کمتر از خودرو، تنظیم موتورخانه‌ها و هر اقدام دیگری که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، مبادرت بورزند.

نورصالحی با بیان اینکه مدیریت شهری در حوزه مناسبت‌های ایام فاطمیه همکاری خوبی با هیئت‌های مذهبی خواهد داشت، گفت: در روز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم تشییع شهدای گمنام در اصفهان برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم پاسدار خون این عزیزان باشیم.

کد خبر 710778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.