اثر جدید «مظفر سالاری» به بازار نشر رسید

جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم (ویژه نوجوانان)» اثر مظفر سالاری در ۱۹۰ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم (ویژه نوجوانان)» اثر مظفر سالاری است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۱۹۰ صفحه تهیه شد و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید.

قرآن، کلام و کتاب خدا و مهم‌ترین مرجع است که مسلمانان، باورها، خلقیات و شیوه‌های رفتار در زندگی فردی و اجتماعی خود را با آن می‌سنجند و نظم می‌دهند. هر کس قرآن را کتاب زندگی خود قرار دهد، از گمراهی، آشفتگی و نومیدی نجات خواهد یافت.

از دستاوردهای بزرگ و فرخنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوشش در خارج ساختن قرآن از غربت و گوشه‌نشینی و وارد کردن آن به متن زندگی و جامعه است و این رمز آسیب ناپذیری کشور و مردم ما در برابر دسیسه‌ها و تهاجم فرهنگی بیگانگان است.

پدیدآورندگان دایرةالمعارف قرآن از همان آغاز در این اندیشه بودند که با گزینش مهم‌ترین مدخل‌ها و با تلخیص و تلطیف مطالب در قالب نثری ساده، روشن و روان، محصول علمی و فرهنگی برای استفاده نوجوانان پدید آورند؛ بی‌تردید قشر عظیم نوجوانان کشورمان به مرجع متناسب با سطح شناخت و دانش خود احتیاج دارند که به نیازهایشان درباره قرآن پاسخ گوید.

اثر جدید «مظفر سالاری» به بازار نشر رسید

آنچه اکنون پیش روی شماست، مجموعه دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان است. این اثر حاصل کوشش پژوهشگران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن است که به صورت الفبایی و با نثر روشن و روان به نوجوانان عزیز تقدیم می‌شود.

این کتاب از حرف «ت» تا حرف «ح» را شامل می‌شود.

از جمله عناوینی که در حرف «ت» به آن پرداخته شده است می‌توان به تناسخ، تواضع، توحید، تولی و تبری، توفیق و تیمم اشاره کرد.

جاسوسی، جبر و اختیار، جبرئیل، جن، جهاد، جهان‌بینی و جهنم در حرف «ج» و چراغ، چشم‌زخم و چوپانی در حرف «چ» به نگارش درآمده‌اند.

حج، حجاب قلب، حرص، حرمت و حسرت از عناوینی هستند که در حرف «ح» شرح داده شده‌اند.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 710765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.