ورود به نمایشگاه‌های بین‌المللی مطالبه تیم‌های دانش‌بنیان است

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: مجموعه‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار سریع‌تر می‌توانند با جهانی کردن برند خود سود مالی و علمی بیشتری را به کشور و صنعت ایران اسلامی برسانند و با وارد شدن به بازار صادراتی موجب خارج نشدن ارز از کشور نیز شوند.

داوود قاراخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان ما از سال ۱۳۹۸ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان استقرار دارد و عمده فعالیت مجموعه پس از اختراع کارت‌های هوشمند تغذیه خاک با فناوری زیست پایه به صورت دانش‌بنیان شکل گرفت، همچنین این مجموعه مدارک ثبت اختراع و مدال برنز اختراعات دنیا نیز دارا است.

وی با بیان اینکه کارت‌های هوشمند تغذیه خاک تمام عناصر را به صورت کامل دارا است و با فناوری زیست پایه به صورت اکوفرندلی بدون هیچ ضرری برای اکوسیستم و انسان‌ها تولید می‌شود، افزود: این محصول برای تمام گیاهان آپارتمانی و گل‌های زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این محصول مصرف بسیار راحتی دارد که با قرار دادن یکی از این کارت‌ها در گلدان با هر بار آب‌دهی این مواد و عناصر از سطح کارت محلول آزاد و وارد خاک می‌شود و گیاه به طور کامل تغذیه می‌شود، این محصول به دلیل اینکه مبتنی بر آب‌دهی است، مناسب همه گیاهان است و نیاز گیاه را بدون آسیب رساندن برطرف می‌کند.

قاراخانی با اشاره به حضور در نمایشگاه‌های فناوری عنوان کرد: در تلاشیم با شرکت در نمایشگاه‌های فناوری هم افزایی دانشجویان و اساتید را جلب کنیم و بتوانیم بخش بزرگی از نیاز فنی و مهندسی شرکت را برطرف کنیم. در حال حاضر بازخوردها قابل توجه بوده است و بسیاری از افراد حتی نمی‌دانستند کشاورزی هم می‌تواند دارای تکنولوژی و فناوری باشد، اما با دیدن محصول ما در نمایشگاه‌های فناوری توجه بسیاری از افراد به این حوزه جلب شده است.

وی گفت: سالانه در بیش از ۱۰ نمایشگاه فناوری شرکت می‌کنیم، اما نمایشگاه‌هایی که توسط دانشگاه برگزار می‌شود، بسیار مؤثرتر بوده است، زیرا موجب ارتباط مفید دانشجو و صنعت و برعکس می‌شود و دانشجویان با بازدیدی که در این فضاها صورت می‌گیرد و با اطلاع از نیازهای صنعت و تمرکز بر آن‌ها می‌توانند در آینده جذب همان صنایع شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان پیشنهاد داد: اگر در آینده برنامه‌ریزی‌هایی در راستای برگزاری نمایشگاه خارج از کشور نیز داشته باشیم، مجموعه‌های دانش‌بنیان بسیار سریع‌تر می‌توانند با جهانی کردن برند خود سود مالی و علمی بیشتری را به کشور و صنعت ایران اسلامی برسانند و با وارد شدن به بازار صادراتی موجب خارج نشدن ارز از کشور نیز شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در سراسر کشور نماینده فروش داریم و در زمینه صادرات نیز فعالیت گسترده داریم و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله کویت، عمان، قطر و عراق محصول خود را صادر می‌کنیم و با این اقدامات امیدواریم قدم‌های بزرگی برای کشور عزیزمان برداریم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: در فرآیندهای صادراتی مجموعه اکثر خریداران با مقایسه محصولات ما بر این موضوع اشتراک نظر دارند که قیمت محصولات ما با یک‌دهم قیمت محصولات دیگر دارای کیفیت بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با فراهم کردن فضا و اعتبارات بسیار مفید حمایت‌های خوبی از صنایع دانش‌بنیان دارد و انتظار داریم بخش‌های مختلف کشور نیز اقدامات حمایتی لازم را داشته باشند.

کد خبر 710759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.